کد خبر: 1071435
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

ایران هیچ گاه تحت تأثیر فشار‌های سیاسی و تهدیدات غربی‌ها قرار نمی‌گیرد و آنان باید در یک محیط منطقی و عقلانی با ما مذاکره کنند.
رضا تقی‌پور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با تأکید بر اینکه غربی‌ها نباید در مذاکره با تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران از زبان تهدید و هشدار استفاده کنند، گفت: حفظ عزت، حکمت و مصلحت در مذاکرات برای ما بسیار مهم است و این مسئله بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: ایران هیچ‌گاه تحت تأثیر فشار‌های سیاسی و تهدیدات غربی‌ها قرار نمی‌گیرد و به رغم اینکه آنان همواره به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در کشور ما هستند، اما ایران مسیر خودش را با عزت و اقتدار طی می‌کند. در چند سال اخیر شاهد اقدامات خصمانه متعددی از سوی برخی از کشور‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم و بر این اساس، تأکید ایران آن است که آنان باید این بار در یک محیط منطقی و عقلانی با ما مذاکره کنند.
تقی‌پور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اهل تعامل و ارتباط دوستانه و چندجانبه با کشور‌های جهان است، اما شرط ما برای انجام مذاکرات آن است که طرف مقابل به هیچ وجه از زبان هشدار و تهدید در برابر مقامات ایران استفاده نکند، قوانین بین‌المللی نقض نشود و اصول ما در سیاست خارجی یعنی عزت، حکمت و مصلحت باید حفظ شود.
وی با بیان اینکه مذاکرات باید در شرایط برابر سیاسی و در یک محیط منطقی و عقلانی انجام شود، گفت: اگر غربی‌ها بخواهند هشدار دهند یا آنکه به دنبال اقداماتی باشند که فشار‌های سیاسی را علیه ایران تشدید کنند، به این معناست که آنان فقط در صحبت‌های خود بحث مذاکره را مطرح می‌کنند و به صورت نمایشی دنبال توافق با ما هستند، اما در عمل مذاکره و تعامل را نقض می‌کنند که ما زیر بار این مسئله نمی‌رویم و آنان باید در عمل هم نشان دهند به دنبال تغییر رویه و انجام تعهداتشان هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار