کد خبر: 1071403
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: تست کرونای افرادی که به سویه امیکرون مبتلا هستند هیچ تفاوتی با گونه‌های دیگر ندارد و قابل شناسایی است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شروین شکوهی رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به اینکه اطلاعات جهانی درباره جهش جدید کرونا با نام امیکرون بسیار محدود است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد موضوع افزایش بیماری‌زایی و مرگ و میر بالا در صورت ابتلاء به ویروس جهش یافته امیکرون، منتفی است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه واکسن زدن به معنی کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست خاطرنشان کرد: افزایش آمار مبتلایان در کشور‌های اروپایی علی رغم تزریق دو نوبت واکسن نشان از این دارد که همچنان باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ماسک نزدن، شستن مداوم دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضروری، در دستور کار باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزایش ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی برای مبارزه با امیکرون را مورد توجه قرار داد و هشدار داد: اگر ماسک نزنید و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنید، واکسن‌ها بی اثر خواهند بود و همچنان کرونا با ما می‌ماند.

شکوهی تاکید کرد: واکسن‌ها علیه کرونا درصد زیادی از مرگ و میر‌ها را کاهش می‌دهد، ولی این ادعا که برخی عنوان می‌کنند که مرگ و میر کاهش یافته و قطعاً در صورت ابتلاء مشکلی به وجود نمی‌آید، استدلال منطقی نیست.

وی با بیان این که متأسفانه عوارض بدون مرگ و میر کرونا بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: مشکلات جسمی و روانی که بهبود یافتگان کرونایی همچنان با آن درگیر هستند بسیار زیاد و متنوع است، اصلاً نباید فکر کنید قطعاً بعد از ابتلاء به کرونا بهبود کامل حاصل می‌شود، بسیاری از افراد همچنان بعد از بهبودی با عارضه‌های کرونا درگیر هستند، بنابراین همچنین توصیه‌های بهداشتی را با هدف پیشگیری از ابتلاء رعایت کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: هر شهروندی باید به عنوان وظیفه اجتماعی، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کند تا چرخه کرونا و شکل گیری جهش‌های جدید این ویروس به پایین‌ترین سطح خود برسد.

شکوهی ادامه داد: تک تک افراد جامعه باید ضمن واکسیناسیون در برابر کرونا، ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را برای شکست زنجیره کرونا مورد توجه قرار دهند.

به گفته وی، نوع واکسنی، بازه زمانی و تعداد نوبت‌های واکسن کووید ۱۹، به هیچ عنوان دلیل بر عدم رعایت شیوه نامه‌ها نیست.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار