کد خبر: 1071398
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آمار سقط جنین غیر قانونی در کشور را سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار جنین اعلام کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آمار‌های سقط جنین در کشور گفت: سالانه ۸ تا ۱۲ هزار سقط جنین قانونی و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار سقط جنین غیر قانونی در کشور داریم. اگر ۱۰ درصد سقط‌های غیرقانونی را کنترل کنیم به اندازه ۵ برابر سقط‌های قانونی است که عدد خیلی بزرگی است.

برای اولین بار در سال ۷۴ وزارت بهداشت آمار سقط جنین را ۸۴ هزار عدد در سال اعلام کرده که در سال ۹۲ این آمار به ۲۵۰ هزار عدد در سال افزایش پیدا کرده است.

اگر از سقط جنین‌های غیر قانونی پیشگیری کنیم و انگیزه را به خانواده‌هایی که جنین شان را به صورت غیر قانونی سقط می‌کنند بیشتر بکنیم خیلی بهتر از پیشگیری از سقط‌های قانونی است، این جمله را بندپی می‌گوید.

بندپی در ادامه درباره بهترین راهبرد برای ایمن کردن کشور در برابر کرونا اظهار کرد: برای مهار کرونا و کنترل آن در کشور باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، زیرا بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی از بین کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند بیش از ۸۴ درصد آن‌ها اصلاً به کرونا مبتلا نشده اند، ۹۰ درصد کسانی که واکسن دریافت کرده اند بعد از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری نشده اند، این یعنی ۱۶ درصد از افرادی که واکسن دریافت کرده اند به ویروس مبتلا شده و سرپایی درمان شده اند و ۱۰ درصد از آن‌هایی که واکسن دریافت کرده‌اند به نوعی بعد از ابتلای مجدد به کرونا در بیمارستان بستری شده اند که این امر نشان می‌دهد واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلای مجدد به کرونا خیلی موثر است.

این نماینده مجلس یازدهم معتقد است که اینکه ستاد کرونا به یکباره محدودیت‌ها را اعمال می‌کند و تا شرایط بهبود پیدا می‌کند تمام محدودیت‌ها را برمی دارد اصلاً شیوه درستی نیست، اگر موج بعدی کرونا در راه باشد ستاد کرونا مسئول پاسخگویی به این نوع مدیریت ضعیف است که خیلی به نفع مردم و جامعه نیست.

بندپی می‌گوید: درست است که اکثر شهر‌های کشور آبی شده اند، اما همچنان بایستی از رفتار‌های انفعالی پرهیز کنیم و خیلی منطقی عمل کنیم آموزش‌ها را با دقت بیشتری در پیش بگیریم، واکسیناسیون را سرعت بدهیم، همچنان از تشکیل مجامع، کنفرانس‌ها و سمینار‌ها و سایر موارد که دورهمی‌ها را بیشتر خواهد کرد پرهیز کنیم.

در اینترنت و فضای مجازی ادعا می‌شود که واکسیناسیون کرونا باعث ناباروری زنان می‌شود. زیرا برخی از عناصر سازنده ویروس کرونا (به اصطلاح پروتئین‌های اسپایک) و پروتئین سینسیتین-١ در بدن انسان باهم مشابه هستند. پروتئین سینسیتین-١ مسئول تشکیل جفت در دوران بارداری است. اما شباهت بین این دو پروتئین آنقدر ناچیز است، که تأثیر منفی واکسن کرونا بر روی جُفت، منتفی است.

«واکسن کرونا منجر به ناباروی زنان نمی‌شود» این جمله را این نماینده مجلس می‌گوید و معتقد است: هنوز شواهد و مستنداتی دال بر این عوارض وجود ندارد و اگر قرار است نتیجه گیری کنیم باید یک تحقیق در مقیاس بزرگ درباره عوارض واکسن انجام دهیم و همچنین تحقیقی هنوز انجام نشده است، اما بحث سرگیجه و سردرد‌ها و بالا رفتن فشار و این مسائل ناشی از این است که یک ویروس ضعیف شده به بدن تزریق میشود.

یک موضوع دیگر نیز درباره عوارض واکسن لخته‌شدن خون است که در تعداد بسیار اندکی از بیماران وجود داشته که آن هم تهدید جدی نبوده که ما به خاطر آن از زدن واکسن منصرف شویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار