کد خبر: 1071378
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
محققان سوئیسی از تولید رباتی خبر داده‌اند که هم بر روی چهارپا و هم بر روی دو پا راه می‌رود و برای تحویل انواع کالا قابل استفاده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از نیواطلس، این ربات از انعطاف زیادی برای راه رفتن برخوردار است و می‌تواند به سمت عقب یا جلو حرکت کند. این ربات در محیط‌های شهری می‌تواند به طور گسترده برای خرید و حمل کالا تا منزل یا محل کار مورد استفاده قرار بگیرد.

این ربات که ANYmal نام دارد، توسط شرکت سوئیسی سوئیس مایل ساخته شده که از زیرمجموعه‌های ETH Zurich محسوب می‌شود. ربات مذکور مانند نسخه اصلی دارای چهار پایه است و با قفل کردن چرخ‌ها در انتهای آن پایه‌ها، همچنان می‌تواند در مواقع لزوم مانند یک حیوان چهارپا راه برود. این ویژگی به خصوص هنگامی که ربات مجبور به بالا رفتن از پله‌ها است مفید است، به خصوص که سایر ربات‌های چرخ دار در این شرایط متوقف می‌شوند.

برای حرکت در امتداد پیاده روها، کف زمین و سایر سطوح صاف، غلتیدن بسیار سریع‌تر و کم مصرف‌تر از راه رفتن است. در اینجاست که چرخ‌های موتوری وارد عمل می‌شوند، زیرا این مدل می‌تواند با سرعت ۲۲ کیلومتر در ساعت (۱۴ مایل در ساعت) حرکت کند. همچنین، اگر ربات نیاز به پایین آمدن از مجموعه‌ای از پله‌ها یا پایین آمدن از حاشیه یک مسیر دارد، پا‌ها خم می‌شوند تا به عنوان ضربه گیر عمل کنند.

ربات یادشده مجهز به جی پی اس، حسگر‌های لیدار و دوربین‌هایی برای مسیریابی خودکار در خیابان‌های شهر‌ها و اجتناب از برخورد با موانع است. زمان عرضه عمومی و قیمت این ربات هنوز اعلام نشده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار