کد خبر: 1071300
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ تهران به رهاشدن چندساله ساختمانی نیمه کاره در خیابان ولیعصر واکنش نشان داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در برخی از خیابان‌های پایتخت که قدم بزنید، برخی ساختمان‌های رها شده یا نیمه کاره نظرتان را جلب می‌کند. ساختمان‌هایی که گا‌هی بدون استدلال‌های منطقی رها می‌شوند و به گواه همسایگان این ساختمان‌ها تبعات ناخوشایندی به همراه دارند.

بنا بر شواهدات میدانی خبرنگار ما یکی از ساختمان‌های نیمه کاره در خیابان ولیعصر روبه روی پارک ملت نزدیک به ۱۵ سال که رها شده است. به گفته همسایگان این ساختمان یکی از علت‌های اصلی نیمه کاره ماندن این ساختمان قیمت بالای آن برای فروش است که میزان تقریبی آن نزدیک به ده هزار میلیارد تومان است. قیمتی که شاید فروش آن را سخت کند.

چندی پیش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان خبری مبنی بر بلاتکلیفی چند ساله ساختمانی نیمه کاره در خیابان ولیعصر (عج) منتشر کرد. اهالی خیابان ولیعصر در منطقه ۳ تهران از رهاشدگی چندساله این ساختمان نیمه کاره گلایه‌مند بودند و روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ تهران نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ناحیه مربوطه پیگیری ویژه چند ماهه خود را با توجه به مراجعات مکرر و اخطار‌های صادره جهت حذف موانع خطرساز از نمای ساختمان و انجام موارد و برقراری ایمنی تاور موجود رها شده داشته است و در ملک مربوطه با توجه به جلسات متعدد با وکیل ملک و اخذ تاییدیه ایمنی از مجموعه دستگاه‌های نظارتی ساختمان و نظام مهندسی و همچنین دریافت گواهی عدم خلاف صادر شده برای ملک طی سنوات اخیر، مجموعه چندین ماهه اقدامات و پیگیری‌های ناحیه و منطقه بوده است.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ گفت: در خصوص ادامه عملیات ساختمان به دلیل مشکلات شخصی مالکین تاکنون اقدامی برای آن نداشته اند و این یک موضوع شخصی بین آن‌ها است که ناحیه دخل و تصرفی در آن ندارد، ولی اقداماتی را که شهرداری باید داشته باشد طبق مستندات موجود صورت گرفته و موضوعی متوجه شهرداری نیست.

بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری و دهیاری ها، شهرداری می‌تواند نسبت به زمین یا بنا‌های مخروبه یا نیمه تمام واقع در محدوده شهر که در خیابان یا کوچه و یا میدان قرار گرفته و منافی با پاکیزگی، زیبایی شهر و یا موازین شهرسازی باشد، به مالک اخطار دهد ظرف دو ماه نسبت به ایجاد نرده، دیوار یا مرمت آن اقدام کند؛ اما ۲ ماه که نه! بلکه بیش از ۱۰ سال از این ماجرا می‌گذرد و گویی نهاد‌های مسئول نقش منفعلی را ایفا می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار