کد خبر: 1071269
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
ساعت و نحوه فعالیت واحد‌های صنفی در شهر تهران دارای شرایطی است که یکی از آن‌ها اتمام فعالیت تا ساعتی مشخص است، در این میان، اما برخی واحد‌ها می‌توانند با دارا بودن یکسری شرایط به طور شبانه‌روزی فعالیت کنند، موضوعی که معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره آن توضیحاتی را ارائه کرده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ نادر مرادی در گفتگو با ایسنا، درباره ساعت فعالیت واحد‌های صنفی در شهر تهران گفت: ساعت کار صنوف در شش ماه اول سال تا ساعت یک بامداد و در نیمه دوم سال تا ۲۴ است. این موضوع البته در مورد تمام واحد‌های صنفی نیست و به عنوان مثال ساعت کار واحدی مانند طلافروشی و ... متفاوت است. اما به طورکلی می‌توان گفت که تمامی واحد‌های صنفی باید بحث رعایت ساعت خاموشی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت بیش از این ساعات در شهر تهران مواردی نظیر ایجاد مزاحمت برای شهروندان و ساکنان را خواهد داشت، اظهارکرد: از این رو پلیس نیز در مواجهه با این واحد‌ها برابر مقررات موجود عمل خواهد کرد.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره اینکه آیا واحد صنفی می‌تواند مجوزی برای فعالیت شبانه‌روزی دریافت کند، به ایسنا گفت: این امکان برای تمام واحد‌های صنفی وجود ندارد و تنها واحد‌های صنفی مانند داروخانه‌های شبانه‌روزی، سوپرمارکت‌ها، تعویض روغنی و خواربار فروشی‌ها می‌توانند چنین مجوزی را دریافت کنند.

مرادی درباره شروط دریافت این مجوز نیز اظهارکرد: مالکان و متصدیان این صنوف باید درخواست خود را به اتحادیه بدهند و پس از آنکه مورد تایید قرار گرفت، نامه‌ای به پلیس اماکن زده می‌شود، پس از آن همکاران من در پلیس اماکن موضوع را از لحاظ امنیتی و انتظامی پیگیری می‌کنند و اگر تأییدیه‌های لازم صادر شود، مجوز فعالیت شبانه‌روزی به این واحد‌های صنفی داده می‌شود.

وی درباره اینکه آیا به عنوان مثال یک کافی شاپ هم می‌تواند چنین مجوزی را دریافت کند، یا خیر؟ گفت: تنها همان چهار صنفی که اشاره کردم می‌توانند چنین مجوزی را در تهران دریافت کنند و دلیل آن هم ضروری بودن چنین مشاغلی است. در دیگر موارد حتما باید از ساعت مجاز فعالیت صنوف پیروی شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار