کد خبر: 1071174
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۳ هزار شهید استان ایلام:
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۳ هزار شهید استان ایلام که در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ برگزار شده بود، صبح پنج شنبه در محل برگزاری این همایش منتشر شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۳ هزار شهید استان ایلام که در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ برگزار شده بود، صبح پنج شنبه در محل برگزاری این همایش منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار مقاومت و حضور همه‌جانبه در دفاع از کشور و تعداد بالای خانواده‌های دارای چند شهید را از خصوصیات کم‌نظیر استان ایلام برشمردند و گفتند: ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود و با وجود آنکه در برهه‌هایی برخی از مناطق آن به دست دشمن افتاد، اما مانند کوه ایستادگی کرد.
رهبر انقلاب، شهادت چندین ورزشکار و تماشاچی ایلامی بر اثر بمباران مسابقه فوتبال در ۲۳ بهمن ۶۵ را یادآور مظلومیت شهدای ورزشکار خواندند و با بیان اینکه صدام این جنایات را به پشتوانه مدعیان جهانی حقوق بشر انجام می‌داد، افزودند: نویسندگان و هنرمندان، این بیان حقایق را در ابعاد جهانی معرفی، و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا کنند. ایشان با اشاره به روحیه استقامت مردم ایلام و ترک نکردن خانه و شهر خود با وجود بمباران‌های شدید گفتند: فشار جنگ نتوانست مانع بروز استعداد‌های این مردم شود و در زیر همین بمباران‌ها جوان نخبه و نابغه‌ای همچون شهید رضایی‌نژاد تربیت شد که دشمن وقتی او را مایه ترقی و تعالی کشور دید، در مقابل چشم همسر و دختر خردسالش، او را شهید کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع شهید و شهادت را متفاوت از قربانیان جنگ‌های مرسوم در دنیا دانستند و افزودند: شهید و رزمنده در راه خدا علاوه بر دفاعِ ارزشمند از مرز‌های جغرافیایی، از مرز‌های مهم معنوی یعنی مرز‌های عقیده، اخلاق، دین، فرهنگ و هویت نیز دفاع می‌کند و با پایبندی صادقانه به عهد خود با پروردگار، جانش را با خداوند معامله می‌کند.
رهبر انقلاب در این زمینه افزودند: صفات مهمی مانند اخلاص، توکل، تواضع، رعایت حدود الهی، رفتار مهربانانه با اسیران و به‌طور کلی سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان و شهدای ما کاملاً برجسته است و تصویر این نقاط درخشان و الهام‌بخش باید با کار‌های هنری در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده شود. ایشان هدف از بزرگداشت شهیدان را شنیدن پیام آنان دانستند و خاطرنشان کردند: پیام شهیدان این است که در راه خدا ترس و اندوه وجود ندارد و باید بدون تزلزل از وسوسه‌های دشمن، با قدرت و ثابت قدم حرکت کرد. رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه بدون مجاهدت و تحمل سختی‌ها هیچ ملتی به اوج و قله نخواهد رسید، افزودند: ملت ایران با شنیدن پیام شهیدان باید اتحاد، انگیزه و تلاش خود را بیشتر کند و مسئولان نیز در قبال جامعه و امنیتی که شهدا برای کشور فراهم کردند، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

سردار سلامی: ملتی سستی کند در تاریخ محو می‌شود
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در اجلاسیه اختتامیه کنگره سرداران و ۳ هزار شهید استان ایلام، با بیان اینکه دشمن اندیشه حمله نظامی به ایران را نخواهد داشت، گفت: اگر ملتی در جنگ سستی کند، در تاریخ محو خواهد شد و از بین خواهد رفت.
سردار سرلشکر حسین سلامی گفت: من و همسنگران، فرماندهان و پاسداران بزرگ‌ترین افتخارمان این است که خادمان مردم ایران اسلامی باشیم. بزرگ‌ترین آرزوی ما فدا شدن در راه تحقق اهداف بزرگ و سعادت‌آفرین رهبر و امام و پیشوای عزیز و عظیم‌الشأن انقلابمان است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در محفل و مجلس الهی و ملکوتی شهیدان سرزمین درخشان ایلام هستیم، در چنین محفلی واجب است که درود و سلام و تحیت الهی را به روح درخشان و جاودانه امام راحل (ره) که منطق، عزت، استقلال، آزادی و طریق اقتدار و اعتبار را به ما آموخت و بر قامت ایران لباس جهاد پوشاند، بفرستیم. وی ادامه داد: برای رهبر بزرگ، جانباز، شهید، شجاع و دلسوزمان که در طی دهه‌های پس از ارتحال امام شجاعانه‌ترین هدایت‌ها به نیابت از امام زمان سفینه نجات و کشتی سعادت این ملت را در میان امواج خروشان به ساحل آرامش و رستگاری و سعادت هدایت فرمودند، آرزوی سلامتی داریم.
سردار سلامی افزود: ایلام سرزمین شهیدان است، مردم ایلام همانند ارتفاعات رفیعش بلندمرتبه هستند و شایسته تحسین و ستایشند؛ مردم ایلام روزگاری سرزمینشان قلب نبرد بوده است. دفاع مقدس برای مردم این سرزمین میدان آزمایش بزرگی بود و ایلامی‌ها سربلند و باشکوه از آن بیرون آمدند. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آن‌ها همانند دشت‌ها، کوه‌هایشان و مثل طبیعت‌شان سربلندند؛ کوه‌ها و دشت‌های ایلام مفتخرند که بر قامت شهیدان بوسه زده‌اند. وی افزود: مردم ایلام ایستادند تا سرزمین‌شان اشغال نشود؛ کار را به یکدیگر واگذار نکردند و برای جهاد سبقت می‌گرفتند در سرزمین‌شان می‌ماندند تا پای بیگانه به سرزمین‌شان نرسد.
سردار سلامی ادامه داد: اگر ملتی در جنگ سستی کند در تاریخ محو خواهد شد و از بین خواهد رفت. وی افزود: نسخه شیاطین در طول حیات بشر برای ملت‌ها و جوامع، اسیر کردن، فقیر کردن آن‌ها و از بین بردن حیات معنوی و هویت فرهنگی و آسایش ملت‌ها و جوامع بوده و این سنت استکبار ادامه خواهد داشت. وی افزود: مردم ایلام در جنگ درخشیدند و به تاریخ ایران و عظمت ایران اسلامی و تمدن اسلام و به امت اسلام حیات عزتمند بخشیدند.
سردار سلامی گفت: اگر ۳ هزار شهید استان ایلام در عاشورا می‌بودند هرگز امام مسلمین در میانه نبرد تنها نمی‌ماند و هرگز اهل بیت به اسارت نمی‌رفتند؛ اگر شهیدان نبودند ما امروز نبودیم و ما را از جغرافیای سیاسی جهان حذف می‌کردند همان گونه که قبل از پیروزی اسلامی ایران را در گورستان جهالت مدرن دفن کرده بودند تا اینکه انقلاب آمد و زنجیر‌ها را باز کرد. وی ادامه داد: اگر شهیدان نبودند و ثبات را نمی‌آموختند ما نمی‌توانستیم در مقابل هجوم مشکلات مقتدر بمانیم.

اندیشه حمله نظامی دیگر شکل نمی‌گیرد
سردار سلامی تصریح کرد: نقشه استکبار برای ملت ایران ظرف ۴۳ سال پیروزی انقلاب، خطرناک، وسیع و توأم با توطئه‌های عمیق برای شکست بوده است. امریکا و هم پیمانان‌شان برای خسته کردن این مردم و برای خالی کردن سفره عزت این مردم دست از تلاش برنداشتند.
سردار سلامی ادامه داد:‌ای مردم، همه جهان دیدند که جهان شیطانی در مقابل‌تان ایستاد، اما شما عقب نرفتید؛ از غرش توپ‌ها نترسیدید؛ محکم ایستادید، ولی در این راستا جنگ با هنرنمایی شهیدان‌مان به پایان رسید. وی افزود‌: ایران، استقلال و تمامیت ارضی خود را حفظ کرد و ارتقا بخشید؛ این توطئه‌ها ادامه پیدا کرد؛ جنگ در جبهه نظامی تمام شد و اندیشه حمله نظامی دیگر شکل نمی‌گیرد، چون ایران اسلامی قدرتمند است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار