کد خبر: 1070996
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
رالف رانگنیک سرمربی جدید شیاطین از اصولش کوتاه نمی‌آید
شیوا نوروزی

سرمربی جدید منچستریونایتد با هدف دگرگون کردن شیاطین هدایت این تیم را پذیرفته است. سران باشگاه منچستر بعد از تداوم ناکامی‌های تیم رأی به برکناری سولسشر دادند و تا زمان انتخاب سرمربی جایگزین، مسئولیت فنی را به مایکل کریک سپردند. به‌رغم مطرح شدن نام‌هایی، چون زین‌الدین زیدان، اما در نهایت رالف رانگنیک سکاندار جدید شیاطین سرخ شد. با اینکه او امشب به دلیل حل نشدن مشکل ویزای کاری‌اش نمی‌تواند در بازی با آرسنال برای اولین بار روی نیمکت منچستر بنشیند، ولی بی‌صبرانه منتظر است تا با شروع رسمی کار خود در اولدترافورد انقلابی بزرگ به پا کند.

نتایج تیم اول منچستر در این فصل بسیار ضعیف بود تا حدی که از هفته‌ها قبل عملاً از گردونه مدعیان قهرمانی خارج شد و حالا دیگر نهایت آرزوی هواداران می‌تواند کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشد. یونایتد در هشت بازی آخر خود در لیگ جزیره فقط یک‌بار پیروز شده و دو تساوی کسب کرده است. این یعنی از دست رفتن ۱۹ امتیاز. جبران امتیاز، اما در لیگ برتر با حضور مدعیان بزرگ مأموریتی غیرممکن به نظر می‌رسد. با این حال رانگنیک آمده که این غیرممکن‌ها را ممکن کند. او با تجربه فراوانی که طی این سال‌ها کسب کرده با هدف متحول کردن قرمز‌ها به جزیره آمده تا بعد از مدت‌ها منچستر به جایگاه واقعی‌اش بازگردد.
سرمربی آلمانی بعد از مطرح شدن پیشنهاد باشگاه همه جوانب را در نظر گرفت و برنامه کاری‌اش را هم مشخص کرد. رانگنیک تا پایان فصل تیم را هدایت می‌کند و در دو سال آینده به عنوان مشاور فنی به کارش ادامه خواهد داد. البته هیچ بعید نیست که با توجه به نتایج، نظر مدیران باشگاه تغییر کند، درست مشابه اتفاقی که برای سولسشر رخ داد و بعد از آنکه به عنوان سرمربی موقت جانشین مورینیو شد، توانست با کسب نتایج مطلوب به مدت دو سال نفر اول کادر فنی منچستر شود. ابتدا گفته شد رالف رانگنیک در مصاف حساس با توپچی‌ها روی نیمکت می‌نشیند، اما بحث صدور ویزای کاری او بیش از حد طول کشید و احتمالاً یک‌شنبه در دیدار با کریستال‌پالاس از سرمربی جدید در اولدترافورد رونمایی شود.

تأثیری که مرد ۶۳ ساله بر فوتبال آلمان داشته، باعث شده القابی، چون «معمار» یا «پروفسور» به او بدهند. رانگنیک طی سه دهه گذشته توانسته با پیاده کردن سیستم‌های جدید و ایجاد تغییرات اصولی و بنیادین نقش مؤثری در تحول فوتبال آلمان داشته باشد. او اعتقاد زیادی به برنامه‌های درازمدت در بخش‌های فنی و مدیریتی دارد. به همین خاطر است که با آمدنش به انگلیس خیلی‌ها به آینده منچستر امیدوار شده‌اند. سرمربی جدید شیاطین پیش از این مدیریت فنی باشگاه‌های لایپزیش و هوفنهایم را برعهده داشته و در کارنامه کاری‌اش سرمربیگری شالکه، اشتوتگارت و هانوفر هم دیده می‌شود. رانگنیک چهار ماه پیش به عنوان مدیر ورزشی و توسعه باشگاه لوکوموتیو انتخاب شد، ولی با اینکه قرارداد سه ساله‌اش با تیم روسی هنوز به قوت خود باقی بود، به پیشنهاد تیم انگلیسی پاسخ مثبت داد. او همان کسی است که مربیان بزرگی، چون توماس توخل، یورگن کلوپ و ناگلزمان را که همگی آلمانی و جزو موفق‌ترین مربیان جهان محسوب می‌شوند پرورش داده است. هر سه نفر آن‌ها روزگاری زیر نظر رانگینک کار می‌کردند و فلسفه فوتبال را به بهترین شکل از او آموخته‌اند.
همانطور که انتظار می‌رفت رالف رانگنیک در نخستین اظهارنظرش حرف از تغییر و تحولات اساسی زد: «از پیوستن به منچستریونایتد هیجان‌زده هستم و روی تبدیل کردن این فصل به یک فصل موفق برای باشگاه تمرکز کرده‌ام. تیم مملو از بازیکنان بااستعداد است و تعادل خوبی از جوانی و تجربه در تیم دیده می‌شود. تمام تلاش من برای شش ماه آینده این خواهد بود که به این بازیکنان کمک کنم تا پتانسیل خود را چه به صورت انفرادی و از همه مهم‌تر به صورت تیمی به کار گیرند.»

همه می‌دانند سختگیری، نظم، انضباط و رعایت قوانین از جمله فاکتور‌هایی است که رانگنیک اهمیت زیادی به آن‌ها می‌دهد. سرمربی منچستر در تیم‌های سابقش ثابت کرده دوست ندارد بازیکنانش اسیر مسائل حاشیه‌ای و بیرون از زمین شوند و بیشتر از آنکه به فکر فوتبال باشند به زندگی لوکس اهمیت دهند. زمانی که سرمربی لایپزیش بود شاگردانش اجازه داشتند فقط با یک مدل اتومبیل رفت و آمد کنند، آن هم اتومبیلی که اسپانسر باشگاه به آن‌ها داده بود. با در نظر گرفتن این شرایط باید واکنش کریس رونالدو را نسبت به وضع چنین قوانینی دید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار