کد خبر: 1070992
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

سامانه پایش کیفی هوای کشور، برای سهولت دسترسی مردم، طراحی و به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان برای بارگذاری، نصب و بهره‌برداری در تلفن‌های همراه قرار گرفت.
سامانه جامع پایش آلودگی هوا با هدف اخذ و تجمیع و پردازش، تحلیل دیتای پایش ایستگاه‌های هوا و ارسال آنلاین اطلاعات به همه ذینفعان، به نشانی Aqms. doe. ir بارگذاری شده‌است.
به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست اپلیکیشن این سامانه نیز در فرمت android و IOS، طراحی و به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است. گفتنی است بیش از ۲۳۰ ایستگاه پایش کیفی هوای محیط در سطح همه استان‌های کشور به صورت لحظه‌ای و پیوسته، غلظت آلاینده‌های هوا را طبق روش‌های مرجع استاندارد با دقت بالا اندازه‌گیری و ثبت می‌کند. با کمک این سامانه مردم از وضعیت شاخص کیفی هوا مطلع می‌شوند به طوری که ضمن نمایش نقاط نصب ایستگاه‌ها روی نقشه GIS، اطلاع از مقادیر شاخص کیفی هوا به صورت هم اکنون، امروز و دیروز به تفکیک استان و ایستگاه‌ها روی نقشه و به صورت جدول با تمایز رنگ بر اساس گروه‌های مختلف میسر شده‌است. رده‌های مختلف شاخص عبارتند از پاک: سبز (۵۰)، قابل قبول: زرد (۱۰۰- ۵۱)، ناسالم برای گروه‌های حساس: نارنجی (۱۰۱- ۱۵۰)، ناسالم: قرمز (۲۰۰- ۱۵۱)، بسیار ناسالم: بنفش (۳۰۰- ۲۰۱) و خطرناک: قهوه‌ای (۳۰۱) است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار