کد خبر: 1070773
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
تقریظ فرمانده معظم کل قوا بر گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش
در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان عالی‌رتبه لشکری و کشوری، آیین رونمایی از تقریظ فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بر گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به اقیانوس اطلس، دیروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان عالی‌رتبه لشکری و کشوری، آیین رونمایی از تقریظ فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بر گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به اقیانوس اطلس، دیروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن تقریظ فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به این شرح است:
«امیر فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ اجرای مأموریت اقیانوس پیمای ناوگروه ۷۵، همراه با موفقیت کامل، مایه افتخار است. این اقدام شایسته، به نداجا، به ارتش و به کشور عزت بخشید. از فرماندهان، کارکنان و همه دست‌اندرکاران این مأموریت به گونه شایسته تقدیر کنید. نداجا آمادگی‌های حرفه‌ای و فنی و علمی خود را باز هم افزایش دهد. موفق باشید».

این افتخار را در تقویم ملی ثبت کنید
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تشکر از ابراز لطف فرماندهی معظم کل قوا و تقریظ محبت آمیز معظم‌له بر گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ در اقیانوس اطلس، گفت: تقریظ ارزشمند مقام معظم رهبری حاوی نکات ارزشمندی است که فرمودند: «این اقدام شایسته، به نداجا، به ارتش و به کشور عزت بخشید»، البته در ادامه بر افزایش آمادگی‌های حرفه‌ای و فنی و علمی تأکید فرموده‌اند که مسئولیت ما در نیرو‌های مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع دفاع و... را سنگین‌تر از گذشته می‌کند. وی با تأکید بر اینکه ما همواره ارتقای توان و آمادگی رزمی را برای حفظ و ارتقای عزت کشور و ملت بزرگ ایران اسلامی در دستور کار داریم، افزود: محبت پدرانه فرماندهی معظم کل قوا، موجب دلگرمی بیش از پیش آحاد فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه دریادلان خدوم نیروی دریایی ارتش خواهد شد و آمادگی‌های ارتش ولایتمدار برای انجام مأموریت‌های محوله را بیش از پیش افزایش خواهد داد. فرمانده کل ارتش اضافه کرد: اجرای موفقیت آمیز مأموریت تاریخی ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و بین‌المللی، حاصل برنامه‌ریزی‌های دقیق چند ساله و عقبه‌ای درخشان و حساب شده بود که در نهایت منجر به حضور غرورآفرین و مقتدرانه این ناوگروه در اقیانوس اطلس آن هم در شرایط دشوار جوی شد که با وجود تهدید‌ها و تحریم‌ها کارکنان غیور این ناوگروه پس از طی بیش از چهار ماه دریانوردی اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی با افتخار به میهن بازگشتند.
امیر موسوی با تشریح زوایای مختلف و مهم مأموریت ناوگروه ۷۵ ارتش تأکید کرد: اهمیت و بزرگی این مأموریت که بذل عنایت و محبت فرماندهی معظم کل قوا نیز بیانگر آن است، ایجاب می‌کند که با اهتمام متولیان دلسوز فرهنگی کشور، روز ۱۲ خرداد به عنوان «روز ورود ناوگروه نیروی دریایی ارتش به اقیانوس اطلس» در تقویم ملی ثبت شود و این اقدام موجب تثبیت و ماندگاری حرکت و مأموریت عظیم ناوگروه ۷۵ ارتش در تاریخ کشور شود. وی تأکید کرد: نسل‌های آینده با این روز خیلی کار خواهند داشت، چرا که یک مبدأ به شمار می‌رود و می‌تواند به عنوان الگویی برای آیندگان و نیرو‌های مسلح مدنظر قرار بگیرد.
امیر سرلشکر موسوی در ادامه با تمجید از اقدام مؤثر رسانه‌ای و تبلیغی ناوگروه ۷۵ خاطرنشان کرد: اگر پیگیری و برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده ستاد تبلیغات ناوگروه ۷۵ و همراهی اصحاب رسانه در صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نبود بزرگی مأموریت این ناوگروه برای مخاطبان و ملت شریف ایران اسلامی جلوه نمی‌یافت.

تمرکز استکبار را به هم ریختیم
امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی در این مراسم، ضمن تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، گفت: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در اقیانوس اطلس پیام صلح و دوستی را به جهانیان مخابره کرد.
دریادار ایرانی ادامه داد: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در این مأموریت ۱۳۳ روزه، ۴۵ هزار کیلومتر از بندرعباس تا بندر سن پترزبورگ دریانوردی کرد و توانست اقیانوس اطلس جنوبی و شمالی را با موفقیت بپیماید. این در حالی بود که ناوگروه ما، ۴۵ روز را در شرایط نامساعد جوی سپری کرد. وی با اشاره به رهاورد مأموریت ناوگروه ۷۵ بیان داشت: یکی از مهم‌ترین پیامد‌های اجرای مأموریت این ناوگروه رسیدن به دستاوردی انقلابی و ارزشمند است؛ فرمانده معظم کل قوا فرموده اند: «دو اقیانوس اطراف ما است؛ اطلس و هند. ما اگر بتوانیم دریانوردی را تقویت کنیم و تسلط مان را بر دریا افزایش دهیم این خودش یک قدرت قابل توجه و تعیین‌کننده است».
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: اصلی‌ترین پیام ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش تحقق اهداف و تدابیر فرمانده معظم کل قوا بوده است. با این اتفاق هیمنه استکبار جهانی که همواره سعی در برهم زدن تمرکز ما داشت، فرو ریخت. یکی دیگر از دستاورد‌های ناوگروه ۷۵ در حوزه فناورانه بود. امروز کشور ما در قله افتخار و اقتدار قرار دارد، به طوری که هر روز شاهد رشد علمی و فناورانه در ایران اسلامی هستیم. وی با اشاره به توانمندی کارکنان نیروی دریایی در ساخت تجهیزات مورد نیاز و عملیاتی این نیرو گفت: نیروی دریایی امروز به سطحی از توانمندی دست یافته است که در داخل ناو می‌سازد و نمونه آن هم همین ناوشکن سهند است که توانست با اقتدار مأموریت طولانی و دشوار خود را به نحو مطلوبی سپری کند. یکی دیگر از دستاورد‌های ناوگروه ۷۵، شناسایی برخی نقاط ضعف بود. مطمئناً ما در آینده با برطرف کردن این نقاط شاهد پیشرفت‌های بیشتری در حوزه دریانوردی خواهیم بود. وی ادامه داد: یک دستاورد دیگر به حوزه امنیتی و دفاعی مربوط می‌شود. اینکه نیروی دریایی در اقیانوس اطلس پا می‌گذارد بدون تردید پیام‌های زیادی را برای دشمنان درپی دارد. تحلیل دشمنان این بود که ایران توانایی پیمودن ۹۵۰۰ کیلومتر در دریا را ندارد، در صورتی که این تحلیل از اساس با شکست مواجه شد. فرمانده نیروی دریایی ارتش یکی دیگر از پیامد‌های اجرای موفقیت آمیز این ناوگروه را ایجاد اعتماد و غرور ملی عنوان کرد و افزود: انگیزه‌های ملی نسبت به خودکفایی با این موفقیت افزایش پیدا کرد. من از تمام کسانی که در این راه تلاش و از نیروی دریایی ارتش و ناوگروه ۷۵ حمایت کردند، تشکر می‌کنم. موفقیت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در انجام این مأموریت نشان داد که حرکت در خط ولایت، موفقیت و سربلندی را در پی دارد، حتی اگر پنجه در پنجه دشمن استکبار جهانی باشیم.

آمادگی برای روایت افتخارآفرینی‌های ارتش
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از تقریظ فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بر گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش اعزامی به اقیانوس اطلس، گفت: حضور من در این مراسم به نمایندگی از دولت و شخص رئیس‌جمهوری برای عرض تشکر و قدردانی از افتخار‌آفرینی ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش است.
محمدمهدی اسماعیلی، خاطرنشان کرد: در این موقعیت که دشمن سعی دارد به ما القا کند که شما نمی‌توانید، دلیرمردان نیروی دریایی ارتش این افتخار بزرگ را خلق کردند و ما باید این افتخار را به خوبی به مردم خودمان و دنیا معرفی کنیم. من از همین جا اعلام می‌کنم که دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشور در خدمت روایت افتخارآفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار