کد خبر: 1070713
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک ممکن است با تعویق یک ماهه مواجه شود، موضوعی که مسئولان ارشد ورزش کشور طی روز‌های آتی در مورد آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.
 با تصمیم وزارت ورزش و جوانان انتخابات ریاست ۱۰ فدراسیون ورزشی تا ۲۲ دی ماه برگزار خواهد شد. بر این اساس انتخابات فدراسیون نابینایان در ۱۱ دی ماه، کوهنوردی ۱۲ دی ماه، فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی ۱۳ دی ماه و فدراسیون کبدی ۱۴ دی ماه برگزار می‌شوند.

همچنین انتخابات فدراسیون تکواندو در تاریخ ۱۵ دی ماه، فدراسیون بوکس ۱۸ دی ماه و فدراسیون بسکتبال ۱۹ دی ماه انجام خواهند شد.

انتخابات فدراسیون شنا نیز ۲۰ دی ماه به انجام خواهد رسید و انتخابات فدراسیون تیراندازی ۲۱ دی ماه و اسکیت هم ۲۲ دی ماه برگزار می‌شوند.

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش تاریخ برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها را تا قبل از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تعیین کرده است، اما این نکته وجود دارد که اگر انتخابات کمیته ملی المپیک هفته اول بهمن ماه برگزار شود، رؤسای فدراسیون‌هایی که قرار است انتخابات آن‌ها برگزار شود، نمی‌توانند جهت حضور در پست‌های مختلف کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کنند، چرا که طبق اساسنامه باید ثبت‌نام‌ها از یک ماه قبل انجام شود و تکلیف آخرین فدراسیون ۲۲ دی ماه مشخص خواهد شد.

با توجه به این نکته و اینکه ۱۰ فدراسیون شانس نامزدی در پست‌های کمیته ملی المپیک را ندارند، قرار است وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در این مورد جلسه‌ای را برگزار و درباره تعویق یک ماهه انتخابات کمیته ملی المپیک تصمیم‌گیری کنند. با این شرایط احتمالاً انتخابات کمیته ملی المپیک هفته اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار