کد خبر: 1070691
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
فرمانده ستاد مقابله باکرونا در استان تهران، ضمن تشریح وضعیت کرونا در پایتخت، مهم‌ترین اقدامات برای مبارزه با سویه «اُمیکرون» کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواند و گفت: اصولا ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد و به سرعت می‌تواند فراگیر شود؛ اما همه ویروس‌ها به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پاسخ می‌دهند و همچنان زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن پر تجمع در مقاوم‌ترین سوش‌های ویروس هم موثر است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر علیرضا زالی با اشاره به اینکه خوشبختانه تهران در شرایط مطلوبی به سر می‌برد، گفت: از نظر تعداد موارد ابتلای سرپایی و بستری و بخش‌های مراقبت ویژه در شرایط نسبتا خوبی هستیم و نسبت به هفته‌های گذشته شاخص‌های مربوطه کاهش یافته است. در طول ۱۱ هفته گذشته این هفته و هفته ماقبل، پایین‌ترین میزان مرگ و میر را در پایتخت داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه شهر‌های ملارد، رباط کریم، بهارستان و پیشوا به شرایط آبی رسیدند و در پایتخت شهر قرمز و نارنجی نداریم و عمده شهر‌های استان زرد هستند.

او با تاکید بر شکننده بودن شرایط، تصریح کرد: تعداد قلیلی از مردم در تهران هنوز واکسینه نشدند که پوشش جامع این بخش می‌تواند کمک کند که میزان خطر کاسته شود. همه نقاط خلاء و کور در واکسیناسیون، بالقوه خطرناک است و باید به این سمت حرکت کنیم که فراگیری واکسیناسیون را افزایش دهیم.

وی افزود: گستردگی واکسیناسیون علی‌رغم اینکه خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد، سبب اثربخشی بیشتر برنامه‌ها بوده و بر میزان بستری نیز اثر مثبتی داشته و در نهایت سبب ابتر شدن چرخه ویروس در طبیعت می‌شود. وقتی در یک جامعه بالاتر از ۸۰ درصد واکسیناسیون موثر داشته باشیم، تدریجا از نظر همه‌گیری شناسی، چرخش ویروس هم که می‌تواند جهش جدید ایجاد کند، متوقف می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد سویه جدید کرونا تحت عنوان «اُمیکرون»، بیان کرد: ما باید بتوانیم مراقبت‌های مورد لزوم را اعم از مبادی هوایی و دریایی به صورت کامل انجام دهیم. خوشبختانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل‌های جدی برای این امر بخصوص درباره پرواز‌هایی با مبداء کشور‌های آفریقایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: اصولا ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد و به سرعت می‌تواند فراگیر شده و توسعه یابد؛ اما خوشبختانه همه ویروس‌ها به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پاسخ می‌دهند و کماکان زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن پر تجمع در مقاوم‌ترین سوش‌های ویروس هم موثر است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار