کد خبر: 1070670
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
رئیس پلیس فتای البرز خبر داد
رئیس پلیس فتای البرز از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه خوش حسابی واقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر این که اشخاص ناشناسی از طریق تماس واتساپی و با استفاده از لوگوی سازمان صدا و سیما، خبر از برنده شدن ۷۵ میلیون ریال هدیه شرکت همراه اول را اعلام که پس از جلب اطمینان آن، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آن‌ها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب آنان می‌نمودند، بررسی موضوع در دستور کار ویژه این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت یک باند سازمان دهی شده، با شاکیان از داخل زندان و از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود، آرم واتساپ خود را به آرم صدا و سیما تغییر می‌دادند تا اشخاص هنگام دیدن این لوگو یا آرم از درست بودن تماس از سوی صدا و سیما یا نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی نمودن حساب شهروندان کرده و سپس انتقال وجوه به حساب دیگر افراد دخیل در این پرونده می‌کردند.

سرهنگ جلیلیان افزود: در نهایت دو نفر از متهمان که بیرون از زندان بودند مبالغ سرقتی را در کارت‌های بانکی اجاره‌ای افراد کارتون خواب انتقال می‌دادند و سپس اقدام به خرید طلا و سکه از فروشگاه‌های مختلف می‌کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کاراگاهان این پلیس پس از اشراف کامل اطلاعاتی، بلافاصله مخفیگاه آن‌ها در غرب شهرستان ملارد مورد شناسایی قرار دادند و تمامی اعضا با دستور مقام قضائی دستگیر شدند.

وی بیان داشت: میزان خسارت مالی صورت گرفته به شکات توسط این باند تا کنون ۵ میلیارد ریال بوده است که کماکان سایر اقدامات جهت کشف زوایای پنهان و شکات احتمالی ادامه دارد.

سرهنگ جلیلیان بیان داشت: متهمان در این نوع کلاهبرداری اینترنتی با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفند‌های مختلف و با مهندسی اجتماعی و به بهانه پرداخت مبلغ جایزه، به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم پویا قربانیان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار