کد خبر: 1070667
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
معاون وزیر بهداشت:
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد دارای بیمار‌های زمینه‌ای و افراد بالای ۶۰ سال به بالا ضروری است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: «کمال حیدری» یکشنبه شب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: برای تزریق دوز سوم، واکسن مورد نیاز کرونا مهیا شده و افرادی که از آخرین تزریق واکسن آن‌ها ۴ ماه گذشته می‌توانند دوز سوم را تزریق کنند و به احتمال زیاد افراد بالای ۵۰ سال نیز فردا فراخوان خواهند شد.

وی به اهمیت تزریق واکسن کرونا اشاره کرد و ادامه داد که تاکنون ۱۰۰ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن در کشور تزریق شده و به احتمال زیاد تا پایان امشب تعداد افرادی که واکسن زده اند به ۱۰۵ میلیون نفر افزایش یابد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: برخی از کشور‌های درگیر موج ششم شده اند، اما به علت اینکه مردم در این کشور واکسن تزریق کرده اند مرگ ومیر در این کشور‌ها بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای گروه‌های مختلف سنی مشخص شده تا افراد هنگام مراجعه به مراکز تزریق، واکسن مورد نیاز خود را دریافت کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد که در طول ۳ ماه گذشته همکاران ما موفق شدند که ۱۰۰ میلیون واکسن را تزریق کنند و این تلاش همکاران ما در این مدت جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه ما از نظر تامین واکسن هیچ مشکلی نداریم، گفت: با توجه به تولید واکسن در چند شرکت داخلی که هم اکنون در خط تولید هستند ما از تامین واکسن از کشور‌های خارجی بی نیاز هستیم و حتی کیفیت برخی از واکسن‌های تولید داخل از برخی از واکسن‌های خارجی بسیار بالاتر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هرچه واکسن بیشتری در کشور تزریق شود ایمنی مردم ارتقا پیدا می‌کند، هرچند که برخی از آمار‌ها حاکی از نزدن ۱۵ و یا ۲۵ درصد واکسن توسط افراد در نقاط مختلف کشور است.

حیدری درباره مقابله با ویروس جهش یافته کرونا (اومیکرون) گفت که ما نیز همانند بسیاری از کشور‌های جهان نگران این ویروس هستیم و به محض اینکه روز جمعه سازمان بهداشت جهانی وجود این ویروس را اعلام کرد، روز شنبه در ستاد ملی کرونا این مساله مطرح شد و به دستور رییس جمهوری اسلامی ایران در تمام مرز‌های زمینی و هوایی همکاران ما در آماده باش کامل هستند تا با هوشیاری کامل با این ویروس مقابله شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری‌ها همچنان ضروری است تا سطح ایمنی جامعه و مردم ارتقا پیدا کند.

«احسان مصطفوی» متخصص اپیدمیولوژیست در این برنامه افزود: ویروس اومیکرون پنجمین سویه ویروس کرونا است و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی بسیار نگران کننده است.

متخصص اپیدمیولوژیست توضیح داد که برای شناخت بیشتر این ویروس باید مطالعات لازم انجام شود تا میزان بیماری زایی این ویروس پس از پایش به خوبی تشخیص داده شود.

مصطفوی یادآورشد که تاکنون ۱۲ کشور دنیا وجود این ویروس را گزارش کرده اند، ولی هنوز ۲ و تا ۴ هفته زمان می‌برد تا در مورد این ویروس قضاوت کنیم.

متخصص اپیدمیولوژیست ادامه داد: طبق گزارشی که در افریقای جنوبی منتشر شده افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند واکسن کرونا تزریق نکرده اند
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار