کد خبر: 1070647
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
گرچه ممکن است کاهش سریع اضافه وزن دست نیافتنی به نظر برسد، اما ورزش کردن در تسهیل این روند مفید و موثر خواهد بود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شروع یک برنامه کاهش اضافه وزن ممکن است کاری سخت به نظر برسد با این حال ورزش کردن و داشتن برنامه غذایی سالم می‌تواند به این روند سرعت ببخشد.

گرچه ممکن است کاهش سریع اضافه وزن دست نیافتنی به نظر برسد، اما ورزش کردن در تسهیل این روند مفید و موثر خواهد بود.

در زیر به بررسی پنج دلیل برای موثر بودن پیاده روی در بلندمدت به منظور کاهش اضافه وزن خواهیم پرداخت:

۱. پیاده روی به ایجاد عادات خوب کمک می‌کند

پیاده روی برای بیشتر مردم، فعالیتی آسان و در دسترس است و می‌توان آن را در بیشتر مکان‌ها و موقعیت‌ها انجام داد و تقریباً در برنامه‌های مختلف روزانه افراد نیز جای می‌گیرد. زمانی که افراد پیاده روی خود را به پایان می‌رسانند و با خود می‌گویند که "این کار چندان هم سخت نبود"، همین امر این عادت خوب را تقویت کرده و افراد را برای ادامه این ورزش در روز‌های آتی آماده می‌کند.

۲. پیاده روی یک فعالیت سرگرم کننده است

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، افراد می‌بایست برای حفظ سلامتی خود ۱۰ هزار قدم در روز پیاده روی کنند. هرچند دیگر یافته‌ها نشان داده است که تنها ۸۰۰۰ قدم در روز می‌تواند باعث کاهش مرگ و میر‌ها شود. افراد می‌توانند با استفاده از ساعت‌های هوشمند یا اپلیکیشن‌های مختلف میزان رسیدن به این هدف روزانه خود را بسنجند که این امر باعث کاهش احساس بی انگیزگی و بی حوصلگی می‌شود و در نهایت، دستیابی به یک هدف مفید روزانه، احساس خوشایندی در فرد ایجاد می‌کند.

۳. گنجاندن زمان پیاده روی در برنامه روزانه نسبتا آسان است

افراد می‌توانند به راحتی زمانی را برای پیاده روی در برنامه روزانه خود بگنجانند. بهتر است این فعالیت بیشتر در صبح هنگام انجام شود.

۴. پیاده روی خارج از منزل مزایای متعدد دارد

پیاده روی علاوه بر مزایای ورزش، فواید استنشاق هوای تازه و دریافت ویتامین D ناشی از نور خورشید را هم برای سلامتی افراد در پی دارد. هرچند که ممکن است پیاده روی خارج از منزل در ماه‌های سرد فصل زمستان سخت‌تر از تابستان به نظر برسد، اما بهتر است افراد برای انجام این فعالیت به فضای باز بروند.

۵. پیاده روی در هر زمان و مکان امکانپذیر است

افراد می‌توانند به منظور کاهش اضافه وزن خود روش‌های خلاقانه‌ای را برای پیاده روی در نظر بگیرند. برای مثال استفاده از پله‌ها به جای آسانسور، قدم زدن برای خرید مایحتاج روزانه به جای استفاده از خودروی شخصی یا پارک کردن آن دورتر از فروشگاه مورد نظر، از این موارد هستند. پیاده روی می‌تواند به راحتی با سایر فعالیت‌ها ادغام شود.

منبع: جام جم آنلاین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار