کد خبر: 1070614
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز با ۱۹۴ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۸ رأی مأخوذه به یوسف نوری، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.

پیش از این رئیس‌جمهور، حسین باغ گلی و مسعود فیاضی را به عنوان گزینه‌های تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده بود که آن‌ها نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.
یوسف نوری در جلسه علنی مجلس در تشریح برنامه‌های خود گفت: از مهم‌ترین اقداماتی که آن را پیگیری می‌کنم کارآمدی شورای عالی آموزش و پرورش است. این شورا در مقابل نفوذ سند آموزش ۲۰۳۰ کاملاً منفعل عمل کرد و برخی از اعضای آن با این سند همراهی کردند. در این تریبون اعلام می‌کنم سرکردگان سند آموزشی ۲۰۳۰ در ایران که تعداد محدودی هستند، جایی در نظام آموزش و پرورش ندارند.
وی افزود: از برنامه‌های من این است که با قدرت، امور تربیتی را به کمک کارشناسان و نیرو‌های فعال تربیتی به دوران اوج خود برسانم. یکی از مهم‌ترین اقداماتم هم در خصوص سامانه شاد خواهد بود. در شرایط فعلی فقط ۶۰ درصد از دانش‌آموزان در سامانه شاد فعال بوده و تعداد بسیاری از این سامانه بازمانده‌اند، بنابراین این فاصله باید هر چه سریع‌تر جبران شود.
حجت‌الاسلام حسن نوروزی هم در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امروز باید وزارت آموزش و پرورش را به فردی بسپاریم که مدارک تحصیلی او از فوق دیپلم تا دکتری با اهداف این وزارتخانه ارتباط دارد و بیانگر این است که فردی فرهیخته از جنس آموزش و پرورش عنان مدیریت را در دست می‌گیرد.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان گفت: برنامه‌ها و مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است.
هاجر چنارانی هم در مخالفت با برنامه‌های وی گفت: من یک معلم خادم مردم هستم و چالش‌های وزارت آموزش و پرورش را که عمیق و چندبعدی است، می‌شناسم. آقای نوری در دوره‌ای که در هلال احمر بودید، موضوعی را از شما پیگیری کردم که حتی پاسخگو هم نبودید. اکنون ۱۰ سال است از فضای آموزش و پرورش هم فاصله گرفته‌اید و دغدغه‌های آموزش و پرورش که زمین مانده را نمی‌شناسید.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس افزود: چهار اردوگاه بزرگ در کشور داریم که بزرگ‌ترین آن شهید رجایی نیشابور است که در گذشته متعلق به پیشاهنگان بوده و یونسکو اعلام کرده این محل بزرگ‌ترین پتانسیل شرق کشور است و سالانه ۱۵ هزار دانش‌آموز در آن رفت و آمد دارند، اما هیچ رسیدگی به این منطقه نمی‌شود و شما هم برای آن برنامه‌ای ندارید.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی ادامه داد: آقای نوری آیا شما تیم نواندیش دارید؟ آیا هیچ جلسه‌ای با کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت داشته‌اید؟ شما زمانی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌اید و مشکلات مالی آنجا را می‌دانید و برنامه‌ای هم ارائه ندادید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار