کد خبر: 1070606
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

بازگرداندن معتاد به جامعه به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید، سازمان‌های مردم‌نهاد بسیاری در کشور هستند که در این امر می‌توانند کمک کنند تا فرد با کسب مهارت به جامعه و زندگی سالم برگردد.
اسکندر مؤمنی در نشست امضاء تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و بنیاد شهید گفت: مقابله با موادمخدر باید انجام شود، اما این اقدام به تنهایی کافی نیست، مطالبه عمومی این است که کاری کنیم تا مواد مخدری برای مصرف در دسترس نباشد، این اقدام لازم است، اما کافی نیست و باید به مرحله‌ای برسیم که علاوه بر جلوگیری از عرضه مواد، تقاضای آن نیز کاهش یابد و این نیاز به فعالیت جدی‌تر در حوزه پیشگیری از اعتیاد دارد.
وی تصریح کرد: در گذشته، تمرکز در حوزه مقابله با مواد مخدر، باعث شد از حوزه پیشگیری غفلت شود، امروزه در کنار حوزه مقابله با موادمخدر، به حوزه پیشگیری از اعتیاد توجه می‌شود که با این رویکرد، در حال حاضر ۳ هزار سازمان مردم نهاد در این عرصه مشغول فعالیت هستند.
مؤمنی ادامه داد: کسی که به بیماری دچار می‌شود، باید هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری را صرف کند تا سلامتی‌اش بازگردد، در رابطه با فردی که دچار اعتیاد شده نیز همین‌گونه است، برای شخصی که معتاد می‌شود در زمینه سم‌زدایی، توانمندسازی و مهارت‌آموزی هزینه‌های زیادی انجام می‌شود تا به پیش از اعتیاد بازگردد، اما اگر تلاش کنیم یک نفر معتاد نشود تمام این هزینه‌ها برای کشور و مردم ذخیره می‌شود.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بازگرداندن معتاد به جامعه به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید، سازمان‌های مردم‌نهاد بسیاری در کشور هستند که در این امر می‌توانند کمک کنند تا فرد با کسب مهارت به جامعه و زندگی سالم برگردد. این مقام مسئول متذکر شد: در امر مبارزه با موادمخدر باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و یکی از این ظرفیت‌ها نیز بنیاد شهید است، خانواده شهدا و ایثارگران نیز می‌توانند در پیشگیری از اعتیاد مؤثر باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار