کد خبر: 1070602
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
نگاهی به برگزاری انتخابی تیم ملی تکواندو برای جهانی چین
شیوا نوروزی

ورود ملی‌پوشان تازه‌نفس و آینده‌دار خون تازه‌ای به رگ‌های تکواندو ایران تزریق می‌کند. رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو مردان برگزار شد و نفرات فینالیست در اوزان هشتگانه اجازه حضور در اردو را پیدا کردند. در شرایطی که قرار بود ملاک انتخاب ملی‌پوشان برای حضور در اردوی مسابقات جهانی فقط دیدار‌های انتخابی باشد، اما ۹ تکواندوکار دیگر با صلاح‌دید کمیته فنی به تمرینات دعوت شدند.
فرصت به همه
مسابقات قهرمانی تکواندو جهان در سال ۲۰۲۲ به میزبانی چین برگزار خواهد شد و کادر فنی تیم مردان تلاش می‌کند با استفاده از همه پتانسیل‌های موجود تیمی قوی را راهی ووشی کند. طبق برنامه، این دوره از رقابت‌ها ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد، به همین خاطر فدراسیون برای شروع اردو‌ها دست به کار شد و در نخستین گام رقابت‌های انتخابی را برگزار کرد. ۶۲ هوگوپوشی که روز شنبه در خانه تکواندو روی شیاپ‌چانگ رفتند همگی جزو بهترین‌های ایران بودند؛ نفرات اول و دوم مسابقات آزاد کشوری، منتخبین کادر فنی، قهرمانان جام باشگاه‌های آسیا، طلایی‌های جام فجر، فینالیست‌های سومین دوره مسابقات آزاد آسیا، مدال‌آوران مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین با هم رقابت کردند و در نهایت نیز مهدی حاجی‌موسایی، حسین لطفی، محمدصادق دهقانی، متین رضایی، محمدحسن پلنگ‌افکن، طوفان ابراهیمی، سروش احمدی، محمدحسین زاهدی، سیدامید حسینی، امیرمحمد بخشی، محمدحسین یزدانی، میرهاشم حسینی، مهدی جلالی، سهیل محمدیان، علیرضا نادعلیان و سجاد مردانی به تیم ملی دعوت شدند. از جمله اتفاقات مهم رقابت‌های انتخابی باخت ملی‌پوشان شناخته شده‌ای، چون فرزان عاشورزاده، میرهاشم حسینی، مهران برخورداری، سعید رجبی و سجاد مردانی مقابل تکواندوکاران جوان بود.
سهم کمیته فنی
حضور نفرات اول و دوم هر وزن در اردوی تیم ملی همان وعده‌ای است که کادر فنی داده بود و به آن هم عمل کرد، اما موضوع اصلی سهم کمیته فنی در انتخاب سایر نفرات است. در لیست اعلام شده از سوی فدراسیون علاوه بر ۱۶ تکواندوکار برتر انتخابی‌ها، نام ۹ نفر (سعید احسانی، عرفان بزرگی، فرزان عاشورزاده، امیرسینا بختیاری، محمدمهدی عمادی، دانیال بزرگی، علی اشکوریان، آرین سلیمی و ابوالفضل عباسی) دیگر نیز به عنوان منتخبین کمیته فنی وجود دارد!
به نظر می‌رسد کمیته فنی با انتخاب نفراتی که جزو فینالیست‌های انتخابی نبودند به نوعی قصد دارد نقش خود را در انتخاب ملی‌پوشان نشان دهد، وگرنه سرمربی تیم ملی تأکید زیادی بر نتایج دیدار‌های انتخابی دارد و نظرش را تغییر نداده است.
کیفی‌گرایی در تکواندو
فریبرز عسگری از اعزام کیفی تیم ملی به جهانی چین خبر داد. سرمربی تیم ملی تکواندو که از برگزاری دیدار‌های انتخابی راضی است در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: «احتمال دارد در مسابقات جهانی این دوره، تیم خود را کیفی اعزام کنیم. اگر احساس کنیم در پنج یا شش وزن نیاز است بازیکن اعزام کنیم این کار را خواهیم کرد و اجباری بر اعزام در هشت وزن نداریم. حتماً بازیکنان باید با بهترین شرایط در اردو حاضر شوند تا خود را به کادرفنی تحمیل کنند.» عسگری در واکنش به شکست ملی‌پوشان باتجربه گفت: «نباید به اسم‌ها نگاه کنیم و ملاک ما شرایط حال حاضر افراد است و این چرخه دائم در حال حرکت است. یک روزی قهرمانان فعلی جای قهرمانان گذشته را گرفتند و اگر دیر بجنبند یکسری جوانان ممکن است جای آن‌ها را بگیرند. کسانی که وارد اردو می‌شوند باید کفش آهنی بپوشند و تلاش مضاعف داشته باشند. به اسم‌ها توجه نخواهیم کرد و هر کسی آماده‌تر باشد انتخاب خواهد شد.»
خوش‌بینی پولادگر به آینده
فدراسیون تکواندو از درخشش جوانان در دیدار‌های انتخابی ابراز خوشحالی کرد. سیدمحمد پولادگر با اشاره به این مسئله با امیدواری از پس گرفتن سکوی جهانی گفت: «نفراتی که بعضاً گمنام هم بودند، آمدند و جلوی ستاره‌ها درخشیدند. دلم بابت موفقیت‌های آینده قرص شد. ما باید در هر وزن چند مدعی جدی داشته باشیم و استراتژی کادر فنی هم همین است. معتقدم در این مسابقات جوانان خود را ثابت کردند و با این عملکرد امیدوار شدیم باز هم سکوی جهانی را پس بگیریم. اکثریت این بچه‌ها در رده نوجوانان سابقه داشتند و حالا به رده بزرگسالان منتقل شده‌اند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار