کد خبر: 1070583
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

بیش از دو سال است که تولیدکنندگان لوازم خانگی از قاچاق عمده لوازم خانگی گله می‌کنند و خواستار رسیدگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دیگر سازمان‌های مسئول هستند. سرانجام در روز‌های گذشته خبری از انهدام یکی از بزرگ‌ترین باند‌های قاچاق منتشر شد. ظاهراً قاچاقچیان، لوازم خانگی قاچاق را از نمایندگی سامسونگ در عراق تحویل می‌گرفتند، بعد از ورود این کالا به کشور پول حاصل از فروش آن را به نمایندگی تحویل و به ازای فروش هر دستگاه کالا ۵۰ هزارتومان دستمزد می‌گرفتند.
روز شنبه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شناسایی یکی از سرشبکه‌های بزرگ قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی و ضربه این شبکه خبر داد. دراین خصوص، حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفتگو با فارس درباره جزئیات انهدام باند قاچاق واردات لوازم خانگی کره‌ای به کشور بیان کرد: عوامل قاچاق واردات لوازم خانگی از دو رویه کولبری و ته‌لنجی برای واردات کالا‌های لوازم خانگی به کشور سوء‌استفاده کرده‌اند. مغز متفکر این باند در کردستان و بازوان اجرایی آن در خوزستان بوده است که این قاچاقچیان از بستر کولبری و ته لنجی سوء‌استفاده کرده و با هدایت آن‌ها کالا‌های قاچاق را به کشور وارد می‌کردند.
واردات ۹۴ هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کره‌ای به کشور طی ۲ سال
دهقانی‌نیا بیان کرد: این باند واردکننده لوازم خانگی قاچاق در دو سال گذشته نزدیک به ۹۴ هزار قطعه کالای لوازم خانگی قاچاق به کشور وارد کرده‌اند و ۹۱۰ میلیارد تومان کالا فروخته‌اند. از طریق ته‌لنجی حدود ۶ هزار قلم کالا به ارزش ۸۱ میلیارد آورده‌اند که ۴ هزار قلم آن را به ارزش ۴۴ میلیارد تومان به کشور وارد کرده‌اند.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ۳ هزار و ۴۰۰ قلم کالا از این میزان از انبار‌ها کشف شده که کالا‌های کشف شده شامل تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و کولر گازی است.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در ضربه اخیر به باند واردات قاچاق لوازم خانگی فقط ۷۸۰ تلویزیون کشف شده است. وی با بیان اینکه این باند واردات قاچاق لوازم خانگی قاچاق عمله نماینده شرکت سامسونگ در عراق بوده‌اند، گفت: این افراد سرمایه‌ای در اختیار ندارند تا لوازم خانگی قاچاق را با سرمایه خودشان خریداری و به کشور وارد کنند، بلکه به عنوان کارگر برای نماینده شرکت سامسونگ در عراق کار می‌کردند. بازاریابی برای کالا‌های کره‌ای در حالی است که کشور کره در دوران تحریم‌های امریکا با ما همکاری نکرد و هنوز هم تلاش می‌کند که بازار لوازم خانگی ما را از روش‌های مختلف حفظ کند.
دستمزد ۵۰ هزار تومانی به ازای واردات هر دستگاه لوازم خانگی قاچاق به کشور
دهقانی‌نیا در مورد شیوه کار این باند واردات لوازم خانگی قاچاق به کشور گفت: این باند لوازم خانگی قاچاق را از نماینده شرکت سامسونگ در عراق دریافت می‌کردند و به شیوه‌های مختلف ته‌لنجی یا کولبری وارد کشور می‌کردند و پس از فروش این کالا‌ها در کشور پول آن را به نماینده شرکت سامسونگ در عراق تحویل می‌دادند و به ازای فروش هر دستگاه لوازم خانگی قاچاق دستمزدی حدود ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کردند. وی با تأکید بر اینکه باید فکری به حال اقتصاد بیماری کرد، گفت: متأسفانه بخشی از این اتفاقات ناشی از معیشت ضعیف بومی‌ها در برخی از مناطق کشور است.
وی اظهار داشت: کالای قاچاق از طریق ته لنجی به کشور حمل، صاحب لنج و ملوان نیز برای واردات آن همکاری می‌کنند و در نهایت نیز از طریق شوتی‌ها در اقصی نقاط کشور توزیع می‌شود. امیدوارم که با بهبود وضعیت اقتصادی دیگر شاهد این بلا‌های
اقتصادی نباشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار