کد خبر: 1070456
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: با راه‌اندازی سرویس بانک اطلاعاتی مجرمان متواری هیچ‌گونه خدماتی به مجرمان متواری ارائه نخواهد شد.
محمد کاظمی‌فرد در جلسه‌ای که با حضور سردار دولت‌خواه، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: در برخی از استان‌ها پرونده‌ها به صورت دستی و فیزیکی از کلانتری به دادسرا یا بالعکس ارسال می‌شود که باید با تجهیز کلانتری یا دادسرا و آموزش‌های لازم این مشکل برطرف شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: ما یک بستر واحد در بحث ارتباط تصویری در سراسر دستگاه قضا ایجاد کرده‌ایم، به طوری که ۷۰ درصد تحقیق از زندانی‌ها در داخل زندان و به صورت مجازی انجام می‌شود که البته در برخی از استان‌ها با تجهیز اتاق قاضی و باجه زندان این عدد به ۹۴ درصد نیز می‌رسد و حتی به زودی ملاقات خانواده زندانی با زندانی نیز در این بستر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به سند تحول قضایی در بحث مجرمان متواری گفت: با همکاری ناجا تا پایان سال سرویس بانک اطلاعات مجرمان متواری راه‌اندازی خواهد شد تا از ارائه خدمات به این مجرمان جلوگیری شود.
کاظمی‌فرد با توجه به تأکید رئیس قوه قضائیه در مورد اطلاع‌رسانی به افرادی که از کشور ممنوع‌الخروج می‌شوند، افزود: در این زمینه نیز سرویسی ایجاد خواهد شد که به محض ممنوع‌الخروج شدن فرد با ارسال پیامک، این مهم به وی اطلاع داده شود.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی نیز گفت: با توجه به همکاری و همدلی قوه قضائیه و نیروی انتظامی در زمینه الکترونیکی کردن خدمات، زیرساخت‌ها و زیربنا‌های خوبی ایجاد شده که با سرعت بخشیدن به کار‌ها رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.
سردار دولت‌خواه افزود: در پروژه ارتباط بر خط الکترونیکی بین ناجا و قوه قضائیه، بیش از ۷۵۰ کلانتری متصل و بیش از هزار مقر تجهیز شده‌است که امیدواریم با کمک مرکز آمار و فناوری اطلاعات مشکلاتی که در اجرای این طرح وجود دارد هر چه زودتر برطرف شود.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی با اشاره به ارتباط تصویری ایجاد شده بین قاضی و متهم افزود: ما برای انتقال متهم به دادگاه جهت بازجویی، چندین شهید فقط در خود تهران بزرگ داده‌ایم که با الکترونیکی و مجازی شدن این فرآیند از بسیاری خطرات و خسارات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار