کد خبر: 1070128
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
نگاهی به ورود مجلس به بررسی شائبه‌هایی که درباره ارتباط فدراسیون فوتبال با جادوگران و رمالان به گوش می‌رسد
نمایندگان مجلس با انتقاد شدید نسبت به اخباری که درباره ارتباط شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با جادوگران به گوش می‌رسد، از رئیس فدراسیون فوتبال خواسته‌اند برای ادای توضیحات در این باره به بهارستان برود.
سعید احمدیان

نمایندگان مجلس با انتقاد شدید نسبت به اخباری که درباره ارتباط شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با جادوگران به گوش می‌رسد، از رئیس فدراسیون فوتبال خواسته‌اند برای ادای توضیحات در این باره به بهارستان برود.
«خوبان عالم»، «مخلوقات وابسته» و عباراتی از این دست چند ماهی است به کلیدواژه‌های مهمی در فوتبال بدل شده اند، کلید‌واژه‌هایی که تا همین چند ماه پیش، پس از پیروزی‌های تیم ملی در هر مصاحبه‌ای که از زبان رئیس فدراسیون فوتبال روی خروجی سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌رفت، دیده می‌شد. کلیدواژه‌های عجیبی که به عقیده برخی، نشانه‌هایی بود که حکایت از ارتباط عزیزی‌خادم با جادوگران و رمالان داشت تا رمالانی که تا پیش از این صحبت از حضورشان در باشگاه‌ها بود حالا پای‌شان به سطح اول مدیریت فوتبال هم باز شود.
خوبان عالم از کجا وارد فوتبال شد؟
۱۱ شهریور پس از برد یک بر صفر تیم ملی فوتبال برابر سوریه در اولین بازی دور نهایی انتخابی جام جهانی شاید برای اولین بار بود که رئیس فدراسیون فوتبال با نام بردن از خوبان عالم، آن‌ها را یکی از دلایل برد مقابل سوری‌ها نامید تا این کلیدواژه جنجالی وارد ادبیات فوتبالی‌ها شود. کلمه‌ای که شاید در ابتدا خیلی‌ها از کنار آن به سادگی عبور کردند، اما تکرار آن و حرف‌های درگوشی درباره رئیس فدراسیون و ارتباطش با برخی افرادی که حرف و حدیث زیادی پشت سرشان است، سبب شد تا عبارت خوبان عالم حواشی زیادی را برای رئیس جوان فوتبال به وجود آورد و او متهم به ارتباط با جادوگران شود. عزیزی‌خادم پس از برد تیم ملی مقابل سوریه گفته بود: «این اولین بازی ما در دور دوم مقدماتی جام جهانی بود. به لطف خدا و دعای خوبان عالم، سه امتیاز مهم را به دست آوردیم.»
رئیس فدراسیون فوتبال که در حاشیه بازی ۲۰ مهر ایران و کره در انتخابی جام جهانی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره ارتباطش با یک جادوگر معروف در فوتبال سکوت کرده بود، حتی ۲۶ مهر وقتی به جام جم و استودیوی برنامه فوتبال برتر رفت هم حاضر نشد به صراحت این شایعات را تکذیب کند و بار دیگر عباراتی را به زبان آورد که حدس و گمان‌ها را درباره منشأ خوبان عالم بیشتر کرد. «همیشه شکرگزار خداوند عالم هستیم. بحث‌های اعتقادی خودمان را داریم. آنچه امروز داریم به لطف الهی است. ما به همه مخلوقات هستی وابسته هستیم. هر بنده‌ای می‌تواند به ما کمک کند. منعی ندارد کسی برای ما دعای خیر کند. هر کس با قدمش، با نفسش و با دعایش به ما کمک کند، مشکلی نداریم و دستمان را به سمتش دراز می‌کنیم.»
واکنش تند مجلس به فدراسیون فوتبال
شائبه ارتباط مدیران فدراسیون فوتبال با جادوگران علاوه بر اینکه در بین فوتبالی‌ها با انتقاد‌های زیادی روبه‌رو شد، حساسیت نمایندگان مجلس را هم به همراه داشت و اهالی بهارستان به شدت نسبت به چنین اتفاقاتی در فوتبال ابراز نگرانی کردند و حتی خبر از احضار عزیزی‌خادم به مجلس برای ادای توضیحاتی درباره ماجرای خوبان عالم دادند.
۲۹ مهر، محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش چنین ادبیاتی را توهین به فرهنگ و روحیه جوانمردی در ورزش دانست: «باید بازیکنان و کادر فنی تیم در مورد زحمات‌شان ادعا کنند. امروز در ورزش هر کس بیشتر روی مسائل فنی مانند تکنیک، تاکتیک و آمادگی جسمانی تمرکز کند موفق است. نباید به مسائلی که امروز بیشتر جنبه خرافات دارد، بپردازیم و از زحمات بازیکنانی که اغلب لژیونر هستند غافل شویم. اینکه بخواهیم به جای موضوعات فنی، خودمان را به مسائلی وصل کنیم که نگاه مردم را عوض و آ‌نها را دچار نگرانی می‌کند، توهین به فرهنگ و روحیه جوانمردی ورزش است.»
احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی هم دیروز در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس، خواهان تذکر وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال شد: «مسئولینی که فضای گفت‌وگوی آن‌ها مبتنی بر جادو و جنبل است، بهتر است به فضای منطق و استدلال گرایش پیدا کنند و از طرح موضوعاتی که آسیب به جامعه ورزشی کشور وارد می‌شود، بپرهیزند و اگر هر کسی حرف‌های حاشیه‌ای در ورزش بیان کند، اظهارات او پذیرفته نیست. مجلس خیلی صریح و روشن به وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد که به فدراسیون‌های زیرمجموعه خود تذکر بدهد که از طرح مباحث حاشیه‌ای در این باره جلوگیری کند و از مسئولین ورزشی بخواهد در فضا‌های حاشیه‌ای حرکت نکنند.
 مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم روز دوشنبه به شدت به شائبه حضور جادوگران در فوتبال واکنش نشان داد: «در دین مبین اسلام کسی جادوگری و رمالی را قبول ندارد. هم با این مسائل در هر سطح مقابله خواهیم کرد و هم اینکه در آینده برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه خواهیم داشت. عزیزی‌خادم شاید فکر می‌کند از طریق تلقین‌درمانی می‌خواهد کارهایش را پیش ببرد، در حالی که پذیرفتن اینگوه مسائل خرافه‌پرستی است. این نوع رفتار‌ها جایز و در مملکت اسلامی قابل قبول نیست.»
آقاتهرانی درباره اینکه در تمام دنیا، فدراسیون‌ها با جادوگری برخورد می‌کنند، اما عزیزی‌خادم به عنوان رئیس فدراسیون خود به این مسائل دامن می‌زند، گفت: «بحث جادوگری و این مسائل جزو نکاتی است که در اسلام ورود به آن حرام است. یعنی از نظر فقهی، نه جادوگر محترم است و نه کسی که به دنبال این مباحث خرافات می‌رود آدم درستی است. این جریانات انحرافى است. باید هر کسی درست تلاش کند و البته خدای متعال هم یاری می‌کند، آن نصرالله ینصرکم. آدم‌های نادرستی که می‌خواهند یک پولی را به دست بیاورند یا بتوانند در اصطلاح افراد را گول بزنند از این ابزار‌ها استفاده می‌کنند.»
به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس این مسائل در کل دنیا مطرود است: «در دنیا کسانی هستند که ارتباطی با خدا و ائمه اطهار ندارند، اما از این حرف‌ها (جادوگری) می‌زنند و به دنبالش می‌روند. ما چرا باید از این حرف‌ها بزنیم، می‌خواهم بگویم مبارزه با جادوگری فقط مختص به دین اسلام نیست. دیگر ادیان آسمانی و الهی هم این مزخرفات و خرافات را قبول ندارند. اگر کسی مختصر دین و تدینی داشته باشد از همان اول باید بداند که نباید در اینجور مسائل ورود کند و اگر هم دین ندارد، حداقل آدم باید صاحب عقل و خرد باشد.»
حال باید دید با ورود مجلس و احضار رئیس فدراسیون فوتبال، ماجرای خوبان عالم به کجا می‌رسد و فدراسیونی که در مدت ۹ ماه گذشته کم حاشیه و جنجال نداشته، چه پاسخی در این باره برای نمایندگان مردم دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار