کد خبر: 1070093
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: هر سال در روز‌های حوالی بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه شاهد شکایت قابل توجهی از مردم به خاطر کلاهبردار‌ها هستیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: هر سال در روز‌های حوالی بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه شاهد شکایت قابل توجهی از مردم به خاطر کلاهبردار‌ها هستیم.

وی افزود: بیشتر این پرونده‌ها در خصوص پرداخت بهای کالای مورد نظر و عدم دریافت کالا یا تقلبی بودن کالای تحویلی به هموطنان است.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان، با ایجاد سایت‌های جعلی و تقلبی، اعتبار دیگر فروشگاه‌های اینترنتی که دارای فعالیتی سالم هستند را زیر سوال می‌برند و از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، این صفحات جعلی از نظر ظاهری کاملا به درگاه اصلی شبیه بوده و به راحتی اعتماد کاربر را مبنی بر ورود اطلاعات بانکی جلب کرده و شماره کارت، رمز دوم، cvv ۲ و تاریخ انقضاء کارت بانکی را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی قربانی می‌کند.

وی افزود: همواره از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم خرید نکنید، چرا که تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی شده وجود ندارد.

سرهنگ رجبی تاکید کرد: از سایت‌های خوش‌نام و معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند برای خرید‌های اینترنتی خود استفاده کنید و قبل از خرید کالا قیمت واقعی آن را بررسی کنید چرا که قیمت برخی کالا‌های حراج شده از قیمت واقعی آن در بازار بالاتر است به عنوان مثال در حراج آنلاین جمعه سیاه کالا تخفیف ۵۰ درصدی خورده، اما شاید ۱۰ درصد گران‌تر از قیمت بازار باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار