کد خبر: 1069358
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور.
عصر روز گذشته مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا واقع در تهران از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور پلمپ شد.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین، مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (فرح‌آباد) در شرق تهران در راستای ثبت جهانی "چوگان، بازی سوار بر اسب همراه با موسیقی و روایت گری" در یونسکو به منظور پاسداری و ترویج این رشته ورزشی ایرانیان در دهم خردادماه ١٣٩۴ به شماره ۳۱۲۵۱ به عنوان اثر ملی در فهرست آثار ملی غیر منقول ایران ثبت شد.

گفتنی است، این اتفاق در حالی رخ داده که رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر طی سخنانی بر اهمیت چوگان و توجه به حفظ و توسعه این رشته ورزشی تاکید کردند.

شایان ذکر است، اقدام شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در آستانه پنجمین سالگرد ثبت جهانی چوگان به نام ایران اسلامی در یونسکو صورت گرفته است.
 
لازم به ذکر است چندروز پیش هم ساختمان فدراسیون ژیمناستیک که در ضلع جنوبی مجموعه ورزشی انقلاب قرار دارد، از سوی مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور پلمب شد. بدهی فدراسیون به این شرکت، دلیل اصلی این اقدام است.

پلمب فدراسیون ژیمناستیک در حالی اتفاق افتاده که روز گذشته نیز سالن ژیمناستیک برادران شهید آذرپی که تحت نظر فدراسیون اداره می‌شود، پلمب شده بود.

***

ابراهیم نوزایی در رابطه با پلمب مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) که فدراسیون چوگان نیز در آن مستقر است، اظهار کرد: مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) به صورت قرارداد BOT در اختیار فدراسیون چوگان قرار داشته و حدود ۱۲ سال از زمان این قرارداد می‌گذرد.

او ادامه داد: در حال حاضر مسوولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعلام کرده‌اند که تاریخ این قرارداد به پایان رسیده است اما به لحاظ قانونی باید بدانیم که در قرارداد مربوطه بندهایی وجود داشته که شرکت توسعه و نگهداری باید به آن عمل می‌کرد.

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به این که در صورت عمل نکردن شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به بندهای قرارداد مربوطه، بر اساس الحاقیه، این قرارداد به قوت خود باقی است، بیان کرد: بنابراین به لحاظ قانونی ادامه فعالیت فدراسیون چوگان در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) بلامانع است.

نوزایی با تاکید بر این که باید مسائل و مشکلات جامعه ورزش، درون خانواده حل شود و کار به چنین جایی نرسد، گفت: چوگان یک رشته فرهنگی ورزشی است و باید با کمک مسوولان در بخش‌های مختلف، شاهد احیا و توسعه هرچه بیش‌تر آن باشیم، در عین حال شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور باید نقش پشتیبان و حمایت کننده ورزش را داشته باشد در راستای تخریب ورزش گام برندارد.

وی با بیان این که چند روز قبل پلمب مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور انجام شد، عنوان کرد: این رفتارها در شان ورزش ایران، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون چوگان نیست و متاسفانه با نصب بنر اعلام کرده بودند که فدراسیون چوگان مسوولیتی در این مجموعه ندارد و از انعقاد قرارداد با آن خودداری شود.

رییس فدراسیون چوگان افزود: در عین حال اعلام کردند که فدراسیون چوگان باید تخلیه شود و این مجموعه متعلق به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است، هم‌چنین از ورود مدیریت و اعضای باشگاه و نیز کارمندان فدراسیون چوگان نیز به مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) ممانعت به عمل آمده بود.

نوزایی با اشاره به این که پس از آن برای صحبت و رایزنی با وزیر ورزش و جوانان به این وزارتخانه رفتیم تا مساله را حل و فصل کنیم، که متاسفانه وزیر در وزارت ورزش حضور نداشتند، گفت: در نهایت به منظور مذاکره با مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به ورزشگاه آزادی رفتیم و با وجود جلسه‌ای پر چالش به تفاهم رسیدیم که در ۱۰ روز آینده اجازه فعالیت در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) صادر شود تا ضمن طرح مساله با وزیر ورزش و جوانان، در راستای حل مشکلات اقدام کنیم.

او ادامه داد: قضیه تقریبا حل شد، اما متاسفانه روز گذشته مجددا تماس گرفته و اعلام کردند که اعضای فدراسیون و مدیریت باشگاه باید نسبت به تخلیه مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) اقدام کنند؛ در این مجموعه بیش از ۲۰۰ اسب وجود دارد و حتی یک روز خلل در پیگیری فعالیت‌های روزانه می‌تواند با پیامدهایی همراه باشد!

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به این که پایبند به قانون هستیم و به طور حتم اگر به توافق نرسیم بر اساس قانون عمل خواهیم کرد، گفت: در ابتدای امر سعی داریم تا مساله را از طریف وزیر ورزش و جوانان و با حکمیت وی حل کنیم اما اگر این اتفاق صورت نگیرد به طور حتم بر اساس قانون عمل می‌کنیم و نیازی به بروز چنین رفتارهایی نیست و قصدی برای جدال و ایجاد تنش وجود ندارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار