کد خبر: 1069230
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان (سیزم) از شنبه ۲۹ آبان به میزبانی ناجا در ایران برگزار می‌شود
 سردار مهدی حاجیان، سخنگو و معاون اجتماعی ناجا با اعلام این خبر گفت: امروز موضوع ورزش در جهان به عنوان یک دیپلماسی تخصصی مطرح است؛ در واقع موضوع قهرمانی فردی و تیمی برای کشور‌ها باعث غرورآفرینی و به اهتزاز درآمدن پرچم آن‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان امسال به عنوان رویدادی مهم در کشورمان از روز شنبه ۲۹ آبان تا ۴ آذرماه برگزار می‌شود؛ این مسابقات با محوریت ستاد کل نیرو‌های مسلح و به میزبانی نیروی انتظامی است و بعد از المپیک، ورزش نظامیان جهان دومین رویداد بزرگ جهانی است که ۱۴۰ کشور عضو سازمان بین المللی (سیزم) در آن حضور دارند.

به گفته وی، ایران اسلامی از سال ۱۳۳۶ عضو این کمیسیون (سیزم) شده و تاکنون برای چندمین بار میزبانی این رویداد را (از سال ۱۳۹۲) در ورزش‌های مختلف با محوریت ستاد کل نیرو‌های مسلح بر عهده داشته است.

وی با بیان اینکه موضوع دیپلماسی ورزشی نظامیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هدف سیزم صلح بین المللی، اتحاد و همبستگی بین نیرو‌های نظامی جهان است؛ ضمن اینکه شعار آن دوستی از طریق ورزش نیز می‌باشد، تصریح کرد: توسعه روابط با هدف حفظ صلح و امنیت بین الملل، ایجاد دوستی و وحدت بین نظامیان جهان نیز از دیگر اهداف برگزاری مسابقات سیزم است.

سردار حاجیان خاطر نشان کرد: ایران اسلامی به عنوان ستون امنیت در منطقه محسوب می‌شود از این رو با افتخار میزبانی این رویداد مهم جهانی را بر عهده گرفته است.

سخنگوی نیروی انتظامی در توضیح بیشتر برگزاری مسابقات سیزم عنوان کرد: مقرر است ۲۲ کشور (۳۰۰ نفر از نظامیان جهان) در این رویداد بزرگ بین المللی شرکت کنند. این مسابقات در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی و در قالب کشتی آزاد و فرنگی به ترتیب در اوزان ۵۷ تا ۱۲۵ و ۵۵ تا ۱۳۰ برگزار می‌شود؛ تیم ایران در قالب ۳۶ نفر در این مسابقات شرکت خواهد کرد ضمن اینکه طی سال‌های گذشته کشور جمهوری اسلامی ایران با شرکت در این مسابقات مقام‌های قابل قبولی کسب کرده است.

سردار حاجیان در ادامه عنوان کرد:نیروی انتظامی با آمادگی کامل و صد درصدی میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده گرفته است و ان شاء الله در این رویداد بزرگ و مهم تیم کشتی نظامیان جمهوری اسلامی ایران به مقام قهرمانی دست پیدا کند و باعث افتخار مردم ایران اسلامی شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار