کد خبر: 1068658
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
رئیس کانون مداحان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ مداح در این استان فعالیت دارند، از برگزاری کارگاه آموزشی هنر مداحی خبرداد.
سلیمه محمدی

رئیس کانون مداحان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ مداح در این استان فعالیت دارند، از برگزاری کارگاه آموزشی هنر مداحی خبرداد.
داوود همایون رئیس کانون مداحان اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی هنر مداحی در این استان خبرداد و با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۷۰۰ مداح در اردبیل فعالیت دارند، شناسایی استعداد مداحان جوان و تقویت هنر مداحی در استان را از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی مداحی عنوان کرد. وی ادامه داد: اردبیل مهد بزرگان و شخصیت‌های برجسته مداحی در سطح ملی و بین‌المللی است که لازمه حفظ این میراث ارزشمند، تقویت جایگاه اصیل مداحی و کشف پتانسیل‌های جدید در این عرصه فرهنگی و مذهبی و ارج نهادن به جایگاه کانون مداحان در استان اردبیل است.
این مسئول با اشاره به استقبال گسترده جوانان از کارگاه هنر مداحی گفت: طبق فراخوان اعلام شده، علاقمندان از استان‌های تهران، زنجان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل در این کارگاه آموزشی ثبت نام کردند که در نهایت ۳۰ نفر از استان اردبیل حائز شرایط لازم برای شرکت در این دوره شدند.
رئیس کانون مداحان اردبیل به اساتید و سرفصل‌های آموزشی در این کارگاه اشاره کرد و افزود: شاعر آیینی غلامرضا هادی و مادحین محمدباقر تمدنی و بهروز سرباز و مربی قرآن علی فروتن به تدریس آداب مداحی، اصول مداحی، ردیف شناسی، ردیف‌خوانی، مقتل‌خوانی و آموزش قرآن، در مدت ۴۸ ساعت آموزشی پرداختند.
همایون، فعالیت یک هزار و ۷۰۰ مداح در استان را بزرگ‌ترین ظرفیت فرهنگی و تبلیغی در استان برشمرد و ادامه داد: در اعصار مختلف از تاریخ اسلام، مداحان با نفس روحانی خویش توانسته‌اند ارتباط معنوی مردم با ائمه اطهار (ع) را فراهم آورده و همواره در احیای ارزش‌های دینی پیش قدم باشند و استان اردبیل در این زمینه از قابلیت و استعداد بالایی برخوردار است. وی بر ضرورت حمایت بیمه‌ای از مداحان تأکید کرد و گفت: در استان اردبیل تنها ۲۰۰نفر از مداحان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که نیازمند توجه جدی به این قشر فرهنگی و مذهبی در استفاده از امکانات بیمه‌ای است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار