کد خبر: 1068291
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
رئیس اداره صمت نمین:
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین گفت: شهرستان نمین از نظر تناژ و تنوع محصول معدنی از جمله سنگ لاشه و سنگ آهک مقام اول را در استخراخ مواد معدنی در استان دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عظیم دشتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان نمین از عناصر و معادن غنی برخوردار است و سعی داریم در راستای استخراج عرضه مواد معدنی از خام فروشی جلوگیری کنیم تا با فرآوری و عرضه در بازارهای داخلی و خارجی ارزش افزوده ایجاد شود.

وی به صادرات محصولات معدنی شهرستان نمین اشاره کرد و گفت: معدن عقیق که بزرگترین معدن جهان از لحاظ ذخایر توده‌ای و رگ‌های معدنی است در شهرستان نمین قرار دارد و جز نوادر طبیعی کشور محسوب می‌شود عقیق استخراجی این معدن توسط خود معدن کار فرآوری و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین در ادامه تصریح کرد: ۳۸ مورد از ۵۱ معدن ثبت شده در شهرستان نمین فعال هستند که ۲۰۰ نفر اشتغال اسمی دارند و ۹۰ درصد آن بومی و از شهرستان نمین جذب شده است.

وی ادامه داد: معدن یک ثروت ملی است و برای رفع نیازهای مملکت باید برداشت در چارچوب قانون انجام شود و بعد از اتمام برداشت برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی بازسازی انجام شود.

دشتی در ارتباط با فاصله معادن از مناطق مسکونی افزود: فاصله معادن بستگی به نوع مواد استخراجی دارد بعضی از معادن نیاز به انفجار دارند و باید دور از مناطق مسکونی شناسایی شوند اهالی روستای اطراف اعتراض دارند که انفجار معادن باعث شده خانه‌های آنها ترک بردارند در شرایطی که ترک خوردگی ناشی از فعالیت معدنی، توسط کارشناس رسمی دادگستری تأیید شود معدن کار را ملزم به پرداخت خسارت خواهیم کرد.

وی به اعتراض مردم به برداشت غیر قانونی از معادن عنبران اشاره کرد و گفت: مردم احساس نکنند اداره صنعت، معدن و تجارت، معادن را به حال خود رها کرده است مجوز صدور معادن در صورت تأیید ۷ اداره مربوطه واگذار می‌گردد و در طول مدت برداشت به صورت مداوم نظارت داریم در صورت برداشت بی رویه، عدم رعایت قانون و آزار و اذیت مردم برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در پی درخواست مردم از معدن کاران جلسه‌ای با حضور مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت و فرماندار شهرستان نمین ترتیب دادیم و از معدن کاران خواستیم به صورت تعاملی در کارهای عام‌المنفعه شرکت کنند قرار شد الویتها توسط اهالی مشخص شود و معدن کاران در حد توان کمک کنند ضمن اینکه معدن کاران تا به امروز هم در ساخت مساجد و راه مساعدت داشته‌اند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین خاطرنشان کرد: افرادی که تعطیلی معادن را می‌خواهند عواقب آن را هم باید در نظر بگیرند علاوه تعطیلی کارخانه‌هایی مانند کارخانه سیمان و بیکار شدن نیروهای کارخانه، به دلیل نبود مصالح مجبور خواهیم بود از استان‌های دیگر وارد کنیم و این موضوع باعث بالا رفتن قیمت تمام شده مصالح خواهد شد.

وی در واکنش به اظهارات روستاییان مبنی بر اینکه معدن کاران در اوایل کار به روستاییان قول‌هایی می‌دهند تا روستاییان مانع فعالیت آنها نشوند اما در نهایت هیچ کمکی صورت نمی‌گیرد اظهار کرد: معدن کاران نباید قول‌های واهی به مردم بدهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر