کد خبر: 1067979
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
اقبال عباسی استاندار
استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تسریع در روند واگذاری طرح‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی استان به بخش خصوصی تاکید کرد.
حمیرا رحیمی

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه با اشاره به ضرورت تسریع در روند واگذاری طرح‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی یادآور شد: موفقیت یا ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی در روند اجرایی این طرح، زمینه ملاک ارزیابی در همان سال به‌شمار می‌رود.

او گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ را تا نیمه آذرماه امسال تدوین و ارسال کنند.

عباشی اضافه کرد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان پنج مورد اصول پیشنهادی در بودجه سال ۱۴۰۱ شامل رعایت انضباط و حذف فرایندها و هزینه‌های غیرضرور، ارتقای بهره‌وری، رفع عوامل مُخِل رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و همچنین شناسایی و عملیاتی کردن راهکارهای افزایش منابع عمومی را مورد توجه قرار دهند.

عباسی افزود: ضوابط بودجه ۱۴۰۱ برای تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری ارسال شود تا با مطالعه آن به سیاست‌ها، راهبردها و اهداف آن توجه کنند.

عباسی تصریح کرد: در تدوین بودجه استانی به اولویت و اهمیت طرح‌ها توجه شود و پروژه جدید تعریف نشود.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در تدوین و ارائه بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی به سند آمایش سرزمینی، توان بخش خصوصی و نقش خیران نیک‌اندیش توجه و هنگام بودجه‌نویسی باید محل تامین اعتبار در قسمت سایر منابع مشخص شود.

او توزیع تنها ۳۰ درصد بودجه کل کشور را در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها دانست و گفت: به‌همین منظور باید موارد راهبردی، اهمیت‌های مرتبط با بودجه استانی و پیگیری برای جذب اعتبارات ملی ضروری است.

عباسی تاکید کرد: در تمامی برنامه‌ریزی‌های مرتبط با بودجه به ظرفیت صندوق توسعه ملی و سهم ارزی استان توجه شود.

او در ادامه با اشاره به لزوم پیگیری جدی کارگروه بهره‌وری در چهارمحال و بختیاری افزود: در دستور کار نخست این کارگروه به مدیریت منابع آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و آشامیدنی اختصاص یابد.

استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه و افزایش آموزش‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای را از مهم‌ترین راهکارهای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون نداشتن تخصص افراد در رشته‌های مختلف، از عوامل بالا بودن نرخ بیکاری در استان به‌شمار می‌رود.

او رانت‌زدایی از اختصاص تمامی منابع، انرژی، واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات را ضروری دانست و یادآور شد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری و راه و شهرسازی استان به مهلت زمانی در واگذاری‌ها توجه و در صورت انجام نشدن روند سرمایه‌گذاری نسبت به بازپس‌گیری زمین، تسهیلات و سایر واگذاری‌ها اقدام کنند.

عباسی اظهار داشت: تمامی مدیران کل دستگاه‌های چهارمحال و بختیاری تسهیلات پرداختی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان را مدیریت کنند و در تدوین بودجه سال آینده خود به مطالبات کارمندان توجه داشته باشند.

او شناسایی و ارائه فهرست املاک مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان که نتوانند درآمدزایی داشته باشند در تامین هزینه‌های جاری با مشکل مواجه می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر