کد خبر: 1066633
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
دوم رقابت‌های لیگ برتر به طور همزمان و ساعت ۱۸ عصر امروز در تهران و اراک برگزار می‌شود، جایی که پرسپولیس از نساجی و آلومینیوم اراک از فولادی‌های خوزستان پذیرایی می‌کنند.
دنيا حيدري
مدافع عنوان قهرمانی لیگ را طوفانی استارت زد، آن هم با بردی پرگل برابر فولادی که حتی اگر دستش به جام هم نرسد یکی از مدعیان چغر لیگ است که گرفتن امتیاز از آن کار ساده‌ای نیست. اگرچه سرخپوشان در آخرین مصاف با نساجی برنده بیرون آمدند، اما این تیم همیشه حریفی دردسر‌ساز برای پرسپولیس بوده است.

پرسپولیس حالا در نخستین میزبانی این فصل خود از نساجی مازنداران پذیرایی می‌کند. تیم سختکوش ساکت الهامی که اتفاقاً هفته گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشته و با روحیه خوب ناشی از پیروزی یک بر صفر مقابل فجرسپاسی در گام نخست حالا به مصاف مدعی کسب ششمین جام می‌رود.
نساجی مازندران، تیمی که فصل گذشته را با در اختیار داشتن رده دوازدهم جدول به پایان رسانده بود بدون شک عصر امروز کار سختی در ورزشگاه آزادی دارد. هرچند سکو‌های این ورزشگاه پیر خالی از جمعیت و هوادارانی باشد که حضورشان می‌توانست جهنمی واقعی برای حریفان رقم بزند. با وجود این نساجی را نمی‌توان دست‌کم گرفت، نه فقط، چون هفته گذشته با عبور از سد فجر توانسته سه امتیاز نخست این فصل را به حساب خود واریز کند، بلکه از آن جهت که تداوم حضور ساکت الهامی روی نیمکت این تیم از نساجی، تیمی منسجم و البته سختکوش ساخته است. تیمی که تصور می‌شد بعد از جدایی فکری افول کند، اما نه تنها فصل گذشته موفق به کسب جواز ادامه حضور در لیگ برتر شد که این فصل را هم مقتدرانه آغاز کرده و همین شاید ساکت الهامی، سرمربی نساجی را به کسب سه امتیاز بازی امروز در آزادی امیدوار کرده باشد. هرچند او صراحتاً به سخت بودن مصاف با پرسپولیس اعتراف می‌کند: «تیمی که پنج دوره پیاپی قهرمان و دو دوره راهی فینال آسیا شده قطعاً تیم خوبی است. تیم یحیی با برنامه بازی می‌کند، اما ما هم راهی را ترسیم کرده‌ایم که اگرچه پرتگاه‌ها و سختی‌هایی دارد، ولی می‌خواهیم با خوشی و اتحاد از این مسیر عبور کنیم. می‌دانیم بازی فیزیکی و سختی برابر مدافع عنوان قهرمانی پیش‌رو داریم، اما تیمی که تمرکز لازم را نداشته باشد تنبیه می‌شود و ما نمی‌خواهیم که آن تیم باشیم. پرسپولیس تیم با شخصیت و حرفه‌ای است، ولی ما هم به دنبال ارائه فوتبالی زیبا هستیم و می‌خواهیم یکی از بهترین‌های امسال باشیم. شما هر تیمی را که ببینید چند بازیکن مازنی در آنجا حضور دارند. مازندران معدن فوتبال و بازیکنان جوان است و ما هم از فرصت استفاده کرده‌ایم و پنج، شش بازیکن جوان را در اختیار گرفته‌ایم و قصد داریم با استفاده از نفرات جوان در کنار باتجربه‌ها یکی از بهترین‌های این فصل باشیم، اما قبل از هر چیز باید از سد مدعی کسب ششمین قهرمانی عبور کنیم.»

برای پرسپولیس، اما عبور از سد نساجی از نان شب هم واجب‌تر است اگر نمی‌خواهد در همین آغاز راه از مدعیانی، چون سپاهان، گل‌گهر و استقلال که هر دو بازی ابتدایی خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند عقب بماند. اما حضور در جمع مدعیان بالای جدولی کار ساده‌ای نیست، وقتی یحیی جسته و گریخته به نداشتن بازیکن قابل اتکا تأکید می‌کند: «با توجه به ثبات خوبی که پرسپولیس در این چند سال اخیر داشته هر سال می‌توانیم خودمان را به عنوان مدعی قهرمانی معرفی کنیم. نسل و ذهنیت خوبی در اختیار داریم و شرایطی که وجود دارد باعث شده پرسپولیس حتی برای سال‌های آینده هم مدعی باشد. اما گاه مشکلات مانع می‌شوند. برای نمونه بازیکنان ما که از تیم ملی برگشتند خیلی آماده نبودند. یکی از آن‌ها خیلی خسته بود و دو نفر دیگر هم شرایط بازی نداشتند. در حالی که تیمی که می‌خواهد مدعی قهرمانی باشد چه در لیگ و چه در لیگ قهرمانان آسیا باید بازیکنان باکیفیت و «کار در بیار» داشته باشد. البته همه بازیکنان ما ستاره هستند، ولی باید قبول کنیم گرفتن بازیکن خوب خیلی سخت است و امیدواریم با باز شدن پنجره نقل و انتقالات ضعف‌هایمان را برطرف کنیم. مهم‌تر از همه این‌ها کسب سه امتیاز بازی امروز برابر تیم خوب و منسجم نساجی است که با وجود مشکلات بسیار خود را خوب جمع و جور کرد.»
فولاد در اندیشه جبران
در دیگر بازی امروز فولاد خوزستان، قهرمان جام حذفی که شروع ناموفقی در لیگ داشت و استارت این فصل خود را با قبول شکستی پرگل مقابل سرخپوشان پایتخت آغاز کرد، عصر امروز برای جبران در اراک برابر آلومینیوم به میدان می‌رود. تیمی که بعد از تساوی بدون گل در نخستین مصاف این فصل خود حالا در خانه باید از یاران ویسی پذیرایی کند. تیمی که تشنه پیروزی است و جبران شکست هفته اول تا بتواند خود را در جمع مدعیان این فصل جای دهد. رویارویی ویسی و رسول خطیبی می‌تواند یکی از جذابیت‌های این بازی باشد. مربیان جوانی که کارنامه قابل قبولی دارند. با این تفاوت که دومی همواره با تصمیمات جنجالی و حاشیه‌سازی‌هایش جنجالی می‌شود، اما اولی همواره سعی کرده با متد‌های خاص خود تیم‌هایش را در مسیر موفقیت هدایت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار