کد خبر: 1066184
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
نیروگاه‌های اصفهان سوخت مازوت مصرف می کنند؟!
نماینده گان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌ جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، دادستان کل کشور و استاندار اصفهان نسبت به مصرف مازوت در نیروگاه‌های استان تذکر دادند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی و عباس مقتدایی دو تن از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت و وزیر نیرواعلام داشتند نسبت به مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری شاهین‌شهر خوداری کند.

درقسمتی از این تذکر آمده است:با پیگیری‌های مستمر چندین ساله منجر به دستور مقام قضایی در سال ۹۳ برای پلمپ مشعل‌های موضوع نیروگاه برق شهید منتظری شاهین‌شهر اصفهان شد و شرکت مذکور موظف به استفاده از سوخت گاز شد.

در ادامه عنوان شده است: اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر اتخاذ تصمیمی خطرناک برای استفاده در نیروگاه از سوخت مازوت شنیده می‌شود، تصمیمی که منجر به انتشار گازهای بسیار سمی در مناطق مسکونی مجاور نیروگاه و به خطر افتادن سلامتی مردم خواهد شد، ضرورت دارد به جهت حفظ آرامش و سلامت مردم از هر گونه تغییر در نوع سوخت نیروگاه خودداری شود.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم طی نامه ایی نوشته است: پیرو دادنامه‌ای مبنی بر آلاینده بودن نیروگاه مذکور و همچنین نامه دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خطاب به رییس کل دادگستری استان و مکاتبات انجام گرفته با معاون اول وقت قوه قضائیه، مبنی بر خسارت‌های جانی و بهداشتی و همچنین مکاتباتی که نشان می دهد اطلاعات غلط توسط برخی متولیان و ذی‌نفعان به گونه‌ای ارائه شده که مصرف مازوت در اصفهان را گویی به عنوان یک موضوع ساده مورد توجه قرار داده‌اند و نه به عنوان یک موضوعی که ده‌ها و بلکه صدها نفر از مردم را مورد آسیب جدی قرار می‌دهد.

در ادامه این نامه اضافه شده است: با این توضیحات و باعنایت به موضوعات عینی و مباحث جدی مرتبط با زیست انسانی در اصفهان، اینجانب به عنوان کسی که در مشاهدات میدانی و پیگیری‌های همه‌جانبه مشارکت داشته‌ام، تقاضامندم با لحاظ همه مباحث، موضوع سوخت مازوت در اصفهان و گوگرد ناشی از آن و سایر آلاینده‌ها، خسارت‌های جانی و تبعات بهداشتی این موضوع در نظر گرفته شود و اجازه داده نشود که با جان انسان‌ها در اصفهان بازی شود.

در این نامه عنوان شده است: خواهشمند است با عنایت به همکاری مسؤولان استان به گونه‌ای تدبیر شود که اگر قرار است این محصول مازوت مورد استفاده قرار گیرد، در کلانشهر اصفهان و سایر شهرهایی که آلودگی می‌تواند خسارت انبوه به بار آورد، چنین موضوعی رخ ندهد و در سایر شهرهایی که از نظر مسؤولان استانی امکان مصرف وجود دارد، آن هم با لحاظ مباحث زیست محیطی و کاهش حداکثری آلاینده‌ها اقدام شود و از انجام هرگونه مسامحه‌ای که می‌تواند تبعات ناگوار در پی داشته باشد جلوگیری شود.

توضیح اینکه افکار عمومی در سطح استان اصفهان نسبت به موضوع آنقدر حساس شده است که هرگونه بی‌تدبیری می‌تواند به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور لطمات قابل توجه وارد کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار