کد خبر: 1066119
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

درحالی که سخنگوی انجمن صنعت تایر افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰‌درصدی تایر را با مجوز سازمان حمایت اعلام کرده، اما خبر‌های رسیده حاکی از آن است که اعضای انجمن برای ارائه توضیحات در مورد گرانی اخیر قیمت تایر به سازمان حمایت احضار شده‌اند.
روز گذشته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد: با اطلاع سازمان حمایت و به علت افزایش قیمت مواد اولیه محصولات، شرکت‌های تولیدی قیمت تایر را افزایش دادند. مصطفی تنها افزود: طبق مصوبه انجمن صنفی، صنعت تایر می‌تواند افزایش قیمت‌های خود را در قالب ضوابط سازمان حمایت تعیین کرده و دلایل خود را برای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کند و در صورت مغایرت در مدارک، سازمان حمایت امکان جریمه شرکت‌ها در هنگام افزایش قیمت را دارد، اما اگر دلایل قابل قبول باشد افزایش قیمت در حوزه تایر خودرو مورد تأیید این سازمان خواهد بود.
وی ادامه داد: آخرین افزایش قیمت در مورد تایر خودرو در دی‌ماه پارسال بود که به دلیل تغییر قیمت‌ها در حوزه مواد اولیه، شرکت‌های تایرسازی مجبور به افزایش قیمت دوباره در ماه جدید شدند و مدارک آن برای سازمان حمایت هم ارسال شده است. تنها گفت: از جمله مواردی که می‌توان برای افزایش قیمت تایر بر روی آن تأکید کرد، بالا رفتن قیمت موادی مثل دوده است که در مقایسه با سال گذشته ۵۷ درصد افزایش قیمت داشته یا در حوزه کائوچوی طبیعی که وارداتی است با افزایش قیمت دلاری ۱۸‌درصدی مواجهیم ضمن اینکه با رشد نرخ دلار در داخل هم روبه‌رو هستیم که همه این موارد، سبب شد تا مجبور به افزایش قیمت تایر در ماه جاری (مهر‌ماه) شویم. به‌رغم این اظهارات خبرگزاری فارس از احضار تولیدکنندگان برای گرانی ۴۰‌درصدی لاستیک خبر داد و اعلام کرد: از آنجایی که تولید‌کنندگان تایر سبک و سنگین در شهریور ماه افزایش ۱۵‌درصدی داشته‌اند، افزایش قیمت اخیرشان غیر‌قانونی بوده و باید ملغی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار