کد خبر: 1066058
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، گفت: به زودی این سازمان اسامی روانشناسان زرد و روانشناس نما‌ها را منتشر خواهد کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر محمد حاتمی با اشاره به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره غیر قانونی از سوی برخی افراد که خود را روانشناس می‌نامند، اما پروانه اشتغال ندارند، اظهار کرد: به زودی این سازمان اسامی روانشناسان زرد و روانشناس نما‌ها را منتشر خواهد کرد تا این روانشناس نما‌ها به مردم معرفی شده و کسی به آن‌ها مراجعه نکند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ و افزایش احساس نیاز و مراجعه مردم به روانشناسان برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره، به مردم هشدار داد: مردم نسبت به رفتار‌های خارج از عرف در جلسات روانشناسی و مشاوره حساس باشند و از همان ابتدای جلسات حضوری و یا مجازی، شماره پروانه روانشناسان و مشاوران را دریافت کرده و با جستجوی آن در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از صحت شماره پروانه روانشناسان و مشاوران اطمینان حاصل کنند.

حاتمی در ادامه سخنان خود در عین حال این را هم گفت که فارغ التحصیلان رشته‌های روانشناسی ومشاوره در مقطع ارشد و بالاتر که هنوز پروانه کار از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت نکرده اند، اما عضو سازمان هستند می‌توانند تحت نظر استاد ناظر که دارای درجه دکترا و پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند، کارورزی کنند.

وی با بیان اینکه روزانه شکایت‌های زیادی با موضوعات مختلف در رابطه با مشاوران و روانشناسانی که بدون داشتنن پروانه اشتغال خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه می‌دهند به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور واصل می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه تعداد افرادی که پروانه اشتغال ندارند و در عین حال مشغول ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره‌اند زیاد است و فعالیت این افراد غیر قانونی است.

حاتمی ادامه داد: بار‌ها و بار‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم فردی که پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ندارد حق ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مردم را ندارد و از سوی دیگر مردم نیز نباید به چنین افرادی برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه حدود ۷۰۰۰ روانشناس دارای پروانه کار در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اسامی این روانشناسان در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ثبت شده و هیچ نهاد، ارگان، پلتفرم یا فردی حق به کارگیری دانش آموختگان روانشناسی و مشاوره بدون اینکه این افراد پروانه اشتغال داشته باشند را ندارد.

حاتمی در پایان سخنان خود خطاب به مردم تاکید کرد که مردم حتما پیش از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی از روانشناس مربوطه شماره پروانه را دریافت و با جستجوی آن شماره در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نسبت به صحت آن اطمینان حاصل کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار