کد خبر: 1066000
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷

چهار فروند کشتی حامل گندم، روغن خوراکی و ذرت در مجموع ۲۴۰ هزار و ۷۹۸ تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده و در حال تخلیه است.
طی شش ماهه سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۶۳ تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.
علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در گفتگو با تسنیم با اشاره به پهلودهی همزمان چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی افزود: از این تعداد دو فروند کشتی حامل ۱۳۸ هزار و ۷۹۸ تن گندم هستند.
وی افزود: از دو کشتی دیگر یکی حامل ۳۰ هزار تن روغن خوراکی و دیگری نیز کشتی پهن‌پیکری حامل ۷۲ هزار تن ذرت است که هم اکنون در اسکله ۱۳ این بندر تخلیه و به شکل حمل یکسره وارد کشور می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: ۱۲ فروند کشتی دیگر در لنگرگاه بندرعباس مستقر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و سپری کردن فرآیند قانونی و اسنادی طی روز‌های آینده در اسکله‌های ویژه کالا‌های اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی می‌شوند.
محمدی‌کرجی‌ران افزود: از مجموع این ۱۲ کشتی، هفت فروند آن حامل ۴۵۵ هزار تن گندم، دو فروند حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن روغن خوراکی، دو کشتی حامل ۱۳۵ هزار تن جو و یک فروند دیگر نیز ۶۲ هزار تن سویا را وارد کشور می‌کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به حرکت هشت فروند کشتی دیگر از کشور‌های مبدأ به سمت بندر شهید رجایی اضافه کرد: این هشت فروند کشتی در مجموع ۴۷۱ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالای اساسی را حمل می‌کنند که با برنامه‌ریزی انجام شده طی ماه آینده وارد لنگرگاه بندرعباس خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار