کد خبر: 1065798
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
رئیس سازمان صمت اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه روند کاهشی واردات در گمرکات استان تا ۳۱ درصد به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین صادقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخشی از این کالاهای وارداتی مربوط به البسه و لوازم لوکس بود که با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کنار کاهش واردات محصولات غیر ضرور سعی شده تا عمده واردات در مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین‌آلات آنها متمرکز شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح‌های صنعتی متعددی در استان در حال اجراست عمده واردات از گمرکات استان مربوط به ماشین‌آلات خط تولید واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش صنایع غذایی و فرآوری بوده که به موقع نیز ترخیص آنها را شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به هیچ وجه در گمرکات استان دپوی کالا و یا ماشین‌آلات مربوط به صنایع استان را شاهد نیستیم و با صدور مجوزهای قانونی ترخیص کالا از گمرکات به موقع و در شرایط مطلوب انجام می‌شود.

صادقی کل صادرات سال گذشته استان را ۲۷۲ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات در شش ماهه امسال به ۱۹۲ میلیون دلار رسیده است.

وی جهش ۱۴۶ درصدی را در این حوزه یادآور شد و خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال میزان صادرات کالاها و محصولات صنعتی، کشاورزی و صنایع فرآوری استان بیش از ۳۵۰ میلیون دلار برسد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر چند در گذشته عمده صادرات استان سیب‌زمینی بوده اما روند صادرات سیب‌زمینی به کمتر از ۴۰ درصد رسیده در حالی که واحدهای صنعتی تولید خود را متمرکز بر محصولات صادرات پایه قرار دادند.

وی بیان کرد: عمده این محصولات مواد پلاستیکی، ام. دی. اف، میلگرد، شمش آهن و صنایع فرآوری و غذایی بوده که به کشورهای آذربایجان، گرجستان، عراق و حتی ترکیه نیز صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد سفر پیش روی رئیس جمهور و مطالبات تجار، بازرگانان و صنعتگران از دولت سیزدهم ادامه داد: در نشستی که در نهاد ریاست جمهوری داشتیم، بیشترین تأکید ما بر تأمین تسهیلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان است و در کنار آن همچنان بر احیای واحدهای راکد و نیمه فعال اصرار داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر