کد خبر: 1065581
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با ابراز اطمینان از نتایج سفر خود به پاکستان و با تأکید بر اشتراک نظر دو همسایه در موضوعات مختلف گفت: علاوه بر افزایش همکاری‌های اطلاعاتی برای مقابله با تروریسم برای برگزاری رزمایش مشترک دریایی در آینده توافق کردیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با ابراز اطمینان از نتایج سفر خود به پاکستان و با تأکید بر اشتراک نظر دو همسایه در موضوعات مختلف گفت: علاوه بر افزایش همکاری‌های اطلاعاتی برای مقابله با تروریسم برای برگزاری رزمایش مشترک دریایی در آینده توافق کردیم.
سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری در پایان دومین سفر رسمی خود به پاکستان که چهار روز طول کشید، در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: کشور پاکستان برابر نظر مقام معظم رهبری در جهان اسلام و همچنین به لحاظ مرز‌های طولانی دو کشور و علایق میان دو ملت در نگاه جمهوری اسلامی ایران و در نگاه نیرو‌های مسلح ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. ما در دیدار اخیر و دیدار‌های پیش از آن در خصوص ضرورت تأمین بهتر امنیت برای مرز‌های مشترک تفاهم و توافق کرده ایم و خوشبختانه طی سال‌های اخیر تلاش چشمگیری از سوی هر دو همسایه برای ایجاد موانع مرزی، کنترل عبور و مرور، کنترل قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و مقابله با سایر عوامل ناامن‌کننده در مرز‌ها انجام شده و امروز خوشبختانه مرز مشترک دو کشور نسبت به گذشته بسیار امن‌تر است و درحال قرار گرفتن جزو مرز‌های روبه ایده‌آل ایران است.
سردار باقری گفت: در جریان دیدار با عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان که وزیران دفاع و امورخارجه این کشور نیز حضور داشتند، توانستیم دیدگاه‌های خود درخصوص بسیاری از موضوعات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای از جمله افغانستان را به اشتراک بگذاریم. رئیس هیئت بلندپایه نظامی ایران با اشاره به اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مناسبات با همسایگان، اظهارداشت: با عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های قطعاً ارتباط ایران با پاکستان و سایر کشور‌های عضو شانگ‌های تقویت اساسی‌تری پیدا خواهد کرد.
حرکت مرز‌های مشترک
به سمت امنیت کامل
سردار باقری با اشاره به دیدار‌های خود با مقامات ارشد سیاسی - نظامی پاکستان و جمع بندی رایزنی‌ها و توافقات صورت گرفته خاطرنشان کرد: در این سفر در مورد تداوم اقدامات برای امنیت مرز، تکمیل کار‌های در حال انجام و بخش باقیمانده آن تفاهمات صورت گرفت که به موجب آن‌ها ما امروز رزمایش‌های همزمان در دو سوی مرز و قرارگاه‌های مشترک در منطقه مرزی میرجاوه داریم و در کنار آن خطوط ارتباط همزمان و لحظه‌ای میان دو همسایه برقرار است. هماهنگی بین ایران و پاکستان در صورت بروز هر اتفاقی در مرز بلافاصله صورت می‌گیرد و خوشبختانه مرز‌های مشترک ما به سمت امنیت کامل در حال حرکت است که این یکی از زمینه‌های مهم بحث ما با همتایان پاکستانی بود.
مشکلات افغانستان و تأثیرات خروج فرار گونه امریکا
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: از جمله موضوعات دیگری که در این ایام فوق العاده اهمیت دارد مسئله افغانستان است که با خروج غیرمسئولانه و فرار گونه امریکایی‌ها از افغانستان و خلاء قدرتی که به وجود آمد مشکلات فراوانی در افغانستان ممکن است، رخ بدهد. سردار باقری گفت: مسائل اقتصادی افغانستان، سیل آوارگان و ناامنی‌ها و مشکلاتی جدی که گروه تروریستی داعش می‌تواند ایجاد کند هم بر کشور ما و هم بر کشور پاکستان تأثیرگذار است. وی اظهار داشت: درباره افغانستان با مقامات نظامی و سیاسی پاکستان به طور مفصل صحبت و تأکید شد که بایستی یک نظام پایدار با مشارکت همه در افغانستان شکل بگیرد. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مورد هم با مقامات نظامی و سیاسی پاکستان اشتراک نظر کامل وجود داشت و قرار شد که دو کشور در بخش نظامی نیز با هم مشورت‌ها را ادامه دهند.
سردار باقری همکاری‌های نظامی ایران و پاکستان را سومین موضوعی دانست که هیئت ایران در این سفر آن را دنبال کرد و افزود: ما از گذشته همکاری‌های آموزشی با یکدیگر داشته ایم و ناو‌های نیرو‌های دریایی دو کشور از بنادر یکدیگر بازدید می‌کنند. وی تصریح کرد: در این سفر توافقات خوبی به عمل آمد از جمله اینکه ما در آینده چه در آب‌های پاکستان و چه در آب‌های جنوب جمهوری اسلامی ایران رزمایش‌های مشترک دریایی برگزار کنیم.
بهبود همکاری‌های اطلاعاتی برای مقابله با تروریسم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در ادامه اظهار داشت: در خصوص روابط اطلاعاتی، آموزش‌های اطلاعاتی و تبادل اطلاعات همکاری خوبی تا الان میان ایران و پاکستان وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: سازوکاری برای توسعه روابط اطلاعاتی گذارده شد مبنی بر اینکه در رفت و آمد مسئولان اطلاعاتی نیرو‌های مسلح دو کشور این همکاری تعمیق بخشیده شده و انتظار می‌رود تأثیر اساسی بر مقابله با تروریسم در هر دو سوی مرز خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار