کد خبر: 1065542
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
سازمان بهزیستی استان لرستان به ماجرای کتک‌کاری در خانه سالمندان شهرستان بروجرد واکنش نشان داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در شبانه‌روز گذشته کلیپی تلخ و ناراحت‌کننده در فضای مجازی منتشر شد که در خانه سالمندان شهرستان بروجرد یک سالمند مورد کتک‌کاری قرار می‌گیرد.

مشاهده این تصاویر تلخ و ناراحت‌کننده با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شد و همه خواستار برخورد قاطع با مسبّبین این مسئله شدند.

برای پیگیری ماجرا و لزوم برخورد قاطع با مسئولان مربوطه و این‌که این موضوع مربوط به چه‌زمانی بوده است با سازمان بهزیستی استان لرستان تماس گرفتیم که در زیر آمده است:

کتک‌کاری خانه سالمندان بروجرد مربوط به سال گذشته است

«کرم‌یاری» مدیرکل بهزیستی لرستان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با بیان اینکه کلیپ منتشرشده در فضای مجازی مربوط به تابستان سال گذشته است اظهار داشت: این رویداد مربوط به تابستان سال ۱۳۹۹ در شهرستان بروجرد و مرکز غیردولتی سالمندان امام علی (ع) بوده است.

وی افزود: متأسفانه به‌دلیل اختلاف مؤسس خانه سالمندان بروجرد با یکی از شهروندان بروجردی به‌گفته مؤسس خانه سالمندان طرف مقابل با تحریک افرادی از درون خانه سالمندان اقدام به ساخت چنین کلیپی کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: پس از این اتفاق و باخبر شدن از ماجرای سالمندآزاری مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان بروجرد، بهزیستی استان و همچنین رئیس پلیس اطلاعات و امنیت، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

۳ نفر از پرسنل خانه سالمندان بروجرد اخراج شدند

وی بیان کرد: به‌استناد شماره کلاسه ۹۹۰۹۹۸۶۶۲۲۰۰۰۵۸۹ مورخه ۱۳۹۹/۷/۲۴ دادگستری کل استان و تصمیم نهایی شماره ۹۹۰۹۹۷۶۶۲۲۰۰۰۷۵۲ و شماره پرونده ۹۹۰۹۹۷۶۶۲۱۵۰۰۲۶۰ شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری شهرستان بروجرد و با پیگیری‌های انجام‌شده در همان زمان سه نفر از پرسنل این مرکز نگهداری اخراج شدند و نگهبان مرکز که در کتک‌کاری همکاری دارد ۳۴ روز بازداشت و با توجه به حکم دادگاه مبنی بر ضرب‌وجرح عمدی بدون آثار به ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

یاری گفت: متأسفانه فرد ضارب اصلی چوب‌به‌دست با لباس مشکی در کلیپ، یکی از سالمندان مقیم مرکز نگهداری سالمندان بروجرد است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه این مرکز نگهداری در دادگاه تبرئه شد، ولی تذکرات داده شد که در صورت تکرار منحل می‌شود، ولی خوشبختانه تاکنون با توجه به نظارت‌های مستمر، این مرکز تاکنون تخلفی نداشته است.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی استان در راستای وظایف تعریف‌شده خود همواره تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دوردست‌ترین مناطق انجام می‌دهد. با توجه به اینکه بهزیستی خود را موظف و متولی حمایت از همه مددجویان و سالمندان و سایر افرادی که در جامعه به هر دلیلی در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند می‌داند.

وی ابراز کرد: احترام به سالمندان هم از نظر فرهنگی و هم از نظر شرعی بسیار توصیه شده است تا جایی که مدیران و مددکاران، مددجویان را خط قرمز خود تلقی می‌کنند و تحت هیچ شرایطی کوتاهی صورت نخواهد گرفت، این در حالی است که نظارت بر مراکز بهزیستی چه از طریق اعزام تیم‌های تخصصی و چه از طریق سامانه دیده‌بان و به‌صورت آن‌لاین و از طریق برخط در همه ساعات شبانه‌روز صورت می‌گیرد تا شاهد خدمات‌رسانی مطلوب به این عزیزان باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار