کد خبر: 1065497
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به کاربران توصیه کرد که روی هر پیام یا ایمیل دریافتی ناشناس کلیک نکنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان این مطلب که مجرمان سایبری فقط با یک کلیک می‌توانند به اطلاعات افراد دسترسی غیرمجاز پیدا کنند از کاربران درخواست کرد که هرگز یک فایل ضمیمه ناشناس و مشکوک را باز نکنند.

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مجرمان سایبری با ارائه تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی آدرس‌های اینترنتی آلوده، قصد دسترسی غیرمجاز به داده‌های کاربران را دارند.

وی‌گفت: متاسفانه کاربران بی‌توجه با دیدن این پیام‌ها فریب خورده و با کلیک بر روی لینک آلوده اجازه نصب کد‌های مخرب و برنامه‌های موبایلی آلوده بر روی سیستم را داده و خود را در معرض سرقت اطلاعات بانکی، کد‌های فعال‌سازی پیامک شده، پیامک رمز دوم و همچنین دسترسی به تصاویر خصوصی و اجرای باج افزار روی سیستم قرار می‌دهند.

سرهنگ رجبی به کاربران توصیه کرد: قبل از باز کردن هر پیام یا ایمیل دریافتی به این موضوع دقت کنند که آیا فرستنده ایمیل یا پیام را می‌شناسند؛ آیا منتظر دریافت پیامی بوده اند و آیا آدرس ایمیل فرستنده صحیح است؟

وی خاطرنشان کرد: کاربران در هنگام دریافت هر پیامک و ایمیل پیش از باز کردن فایل پیوست باید کمی تأمل کرده و و با توجه به این مطلب که آیا فایل ضمیمه مشکوک نیست از باز کردن فایل‌های ناشناس خودداری کنند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
0
0
به من گفته که هکت میکنم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار