کد خبر: 1065420
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان فارس:
آینده کشور را بسیار روشن می‌بینم و گشایش‌هایی برای کشور در حال اتفاق افتادن است. این خبر را رئیس‌جمهور روز پنج شنبه و در جلسه شورای اداری استان فارس عنوان کرد، اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آینده کشور را بسیار روشن می‌بینم و گشایش‌هایی برای کشور در حال اتفاق افتادن است. این خبر را رئیس‌جمهور روز پنج شنبه و در جلسه شورای اداری استان فارس عنوان کرد، اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در هفتمین سفر استانی، روز پنج شنبه وارد شیراز مرکز استان فارس شد و با بیان اینکه سفر‌های استانی حتماً باید همراه با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات استان‌ها و باز کردن گره‌هایی باشد که مردم را آزار می‌دهد، گفت: پیش از انجام سفر، هیئتی برای بررسی مشکلات استان اعزام می‌شود و در تهران نیز جلساتی برای بررسی راهکار‌های پیشنهادی برای حل مشکلات استان تشکیل می‌شود.

رئیس‌جمهور در آغاز این سفر استانی در بازدید‌های سرزده‌ای به شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز رفت و ضمن بازدید از کارخانه تعطیل شده آزمایش، در جمع مردم روستای کناره مرودشت و دامداران و کشاورزان منطقه حضور یافت و با آن‌ها رو در رو گفتگو کرد. بازدید از کارخانه در حال احداث کاغذسازی فارس، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید و زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و آرامگاه حافظ شاعر بلندآوازه ایران، برنامه دیگر رئیس‌جمهوری بود.
۱۰۰ مصوبه برای گره‌گشایی از مشکلات فارس
رئیسی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان فارس به تشریح مواردی از یکصد مصوبه سفر به این استان و برنامه‌های دولت برای گره‌گشایی از مشکلات استان اشاره کرد و گفت:در دیدار با مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردم و ایشان فرمودند که به این نگاه (آینده روشن کشور) عمیقاً اعتقاد دارم که البته تحقق آن به دست توانای شما عزیزان بستگی دارد.
رئیس‌جمهور بر اهمیت تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان‌ها تأکید کرد و گفت: تا طرح نیمه‌تمام وجود دارد، نباید سراغ طرح جدیدی رفت و کار‌های نیمه تمام را باید تکمیل کرد. رئیسی با اشاره به بازدید سرزده خود از روستای کناره در شهرستان مرودشت در این سفر گفت: مردم منطقه برای دسترسی به آب برای استحمام هم مشکل داشتند و این نشان می‌دهد که مسئله آب از ضرورت‌ها و اولویت‌ها است. رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام دولت به رفع مشکلات ناشی از خشکسالی در استان‌های متأثر از کم آبی سخن گفت و اظهار داشت‌: این مسئله از جمله در خصوص استان فارس در شورای عالی آب مطرح خواهد شد. اگر ظرفیت‌ها و اعتبارات در این بخش به صورت عادلانه تقسیم شود، مردم راضی خواهند بود، به ویژه اینکه اگر با مردم هم در میان گذاشته شود، بر این باور هستم که باید با مردم سخن گفت.
رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه صنایع غیرفعال در استان فارس باید احیا شوند، گفت: شماری از صنایع در این استان تعطیل شده‌اند و برخی هم نیمه فعال هستند. وی به بازدید خود از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت اشاره کرد و گفت: امروز وضع اسفناکی در این کارخانه دیدیم که به جای اینکه کارخانه محل تولید باشد، به انبار پیاز تبدیل شده است.
نجات کشور در تولید است
رئیسی با اشاره به سخنان برخی دامداران مرودشت مبنی بر تمایل برخی در کشور به واردات دام به جای تولید در داخل تأکید کرد: نجات کشور در تولید است؛ باید تولید‌کننده در بخش‌های کشاورزی و صنعت باشیم، چرا که واردات ما را از استقلال دور خواهد کرد. رئیس‌جمهور در ادامه از بانک‌ها خواست که تسهیلات بانکی را به سمت حمایت از تولید هدایت کنند.
رئیس‌جمهوری گفت: سیاست و راهبرد دولت سیزدهم بر همین امر استوار است و به جای پول پاشی به دنبال هزینه کرد‌های صحیح و سوق دادن سرمایه‌ها و نقدینگی‌ها به سمت رونق تولید و تقویت اقتصاد مقاومتی است. ما معتقدیم که هجوم و جهت دهی نقدینگی‌ها و سرمایه‌ها و منابع بانکی کشور در تولید و تقویت و رونق آن نه ایجاد هزینه و نه تورم می‌کند به ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری و ایجاد امید در جامعه نیز کمک می‌کند.
رئیسی راه نجات کشور را نیز رونق تولید و تقویت و جاری ساختن واقعی اقتصاد مقاومتی و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این حوزه دانست و تأکید کرد: در همین استان فارس بخش عمده‌ای از کارگاه‌های کوچک اقتصادی و کارخانه‌های صنعتی و تولیدی غیرفعال و نیمه کاره ر‌ها شده‌اند که با تزریق میزان کمی نقدینگی این کارخانه رونق دوباره خواهد گرفت. وی به رصد و بازدید از برخی طرح‌ها و کارخانه‌های صنعتی در جریان سفر خود به فارس به ویژه در شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: کارخانه آزمایش این شهرستان به شدت دچار رکود شده که می‌توان با کمک و ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران، این واحد صنعتی را فعال کرد.
مردم به سفره خود نگاه کنند، می‌فهمند چه وضعی داشتند
رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه شورای اداری استان فارس با تأکید بر عزم دولت برای رفع مشکل بیکاری و مسکن، به برخی محدودیت‌های مالی و مشکلات و تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان به ویژه استانداران باید با همکاری و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و نیرو‌های نخبه و دلسوزان به دنبال حل مشکلات باشند، آن‌ها باید به میان مردم بروند و با آنان سخن بگویند.
رئیسی گفت: وزرا و مسئولان در این دولت به دنبال آن نباشند که دولت را با چه وضع و مسائل و مشکلاتی تحویل گرفتند؛ به این موضوعات دامن نزنند، بلکه در اندیشه حل مشکل مردم و اینکه چه کاری باید کرد تا به صورت ریشه‌ای، فقر کاهش یابد و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل شود. وی تصریح کرد: مردم چنانچه به سفره خودشان نگاه کنند می‌فهمند چه وضعی داشتند، یا به ارزش پول ملی نگاهی بیفکنند و به عدد و رقم‌هایی که صاحبنظران می‌دانند که دارای چه وضعی بودیم و هر کدام خود این‌ها حکایت از وضعیت گذشته و قبل از شروع این دولت دارد.
پاسخ به منتقدان سفر‌های استانی
رئیس‌جمهور همچنین عصر پنج شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس در دیدار جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم در محل مصلای نماز جمعه شیراز با بیان اینکه برگزار نشدن سفر‌های استانی دولت مشکلی را حل نمی‌کند و این سفر‌ها باید انجام شوند، گفت: رئیس‌جمهور و مدیران باید مسائل و مشکلات را با حضور میدانی شناسایی و حل کنند و اگر رئیس‌جمهور به استان‌ها سفر نکند، نمی‌تواند درک واقعی از مشکلات موجود در بخش‌های مختلف کشور داشته باشد و آن‌ها را رفع کند. آنچه امروز به دنبال آن هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید می‌کند، جبران عقب‌ماندگی‌ها است و به‌رغم پیشرفت‌های زیاد در حوزه‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین عقب‌ماندگی‌ها در ۴۰ سال گذشته، تحقق عدالت است. دکتر رئیسی گفت: برای آنکه پیشرفت به عدالت ختم شود، باید براساس مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌ها و نیاز‌های هر منطقه طراحی و اجرا شود.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه محور حرکت دولت سیزدهم تحقق عدالت خواهد بود، گفت: اساس حرکت دولت، اجرای قانون و شناسایی و جبران کاستی‌هاست. استان فارس قطب کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری، خدمات و بازرگانی است و با توجه به خیل عظیم جوانان باانگیزه و تحصیل کرده، نباید با مشکل بیکاری مواجه باشد، اما متأسفانه از نخستین دقایق حضورم در استان فارس با گلایه‌ها و درخواست‌های مردم در زمینه بیکاری و اشتغال مواجه شده‌ام. رئیسی گفت: برخی‌ها به سفر‌های استانی خرده می‌گیرند و می‌گویند که این سفر‌ها پرهزینه است، اما بنده می‌گویم اگر رئیس‌جمهور به استان‌ها سفر نکند، چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳ درصد باقیمانده، هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد!
وی گفت: اگر رئیس‌جمهور و مدیران برای حل مشکلات در میانه میدان حضور نداشته باشند، بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد. پروژه‌های بسیاری هستند که با تزریق اعتبارات اندک و رفع مشکلات کوچک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند و بنده به عنوان رئیس‌جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم. رئیس‌جمهور گفت: قبل از هر سفر استانی هیئتی به استان مقصد اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استان برگزار می‌شود و مسائل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد. رئیسی گفت: برای استان فارس بیش از ۱۰۰ طرح قطعی شده که با اجرای آن‌ها بخش مهمی از مشکلات استان حل خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار