کد خبر: 1065004
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:
ابوالفضل قربانی گفت: پدیده دلالیسم در شهرداری اصفهان مردم را رنجانده و آزرده ‌خاطر کرده است که با استفاده و روش‌های قانونی هم این کارها انجام می‌شود و کار به جایی رسیده که حتی به صورت علنی این پدیده و این افراد کار خود را جلو می‌برند و به عبارتی خون مردم را در شیشه می‌کنند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین اصفهان،  نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهراظهارداشت: مجموعه مدیریت شهری تمام توان و تلاش خود را در راستای موفقیت استاندار جدید اصفهان به ویژه در موضوعات مربوط به شهر اصفهان به ‌کار خواهد گرفت، انتظار ما این است که در نخستین فرصت جلسه مشترکی را با استاندار جدید داشته باشیم و همه مسائلی که احتیاج به هماهنگی دارد، مطرح شود تا بتوانیم نقشه راه خوب و دقیقی را برای ۴ سال آینده استان اصفهان به ویژه شهر ترسیم کنیم.

قربانی با اشاره به اینکه روزهای نویدبخشی را برای شهر اصفهان پیش‌بینی می‌کنیم، ابراز کرد: مردم و اهالی رسانه دقت داشته باشند شهری که امروز تحویل گرفته‌ایم در درون و اداره‌اش مشکلات فراوانی دارد، آنچه که در ۴ سال قبل از شهرداری اصفهان دیدیم با آنچه امروز می‌بینیم، کاملاً متفاوت است.

وی در ادامه تصریح کرد: پدیده دلالیسم در شهرداری مردم اصفهان را رنجیده و آزرده ‌خاطر کرده است که با استفاده و روش‌های قانونی هم این کارها انجام می‌شود و کار به جایی رسیده که حتی به صورت علنی این پدیده و این افراد کار خود را جلو می‌برند و به عبارتی خون مردم را در شیشه می‌کنند؛ انتظار ما این است که مجموعه های نظارتی در درون و خارج از شهرداری به صورت جدی با این پدیده زشت و کثیف مقابله کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: درگیری درون‌سازمانی در بدنه شهرداری به شکلی که مجموعه‌های مختلف حتی برای هدف واحد، حرف یکسان و واحدی ندارند، آفت دیگری است که از شهردار جدید اصفهان و تیم اجرایی‌شان انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر به این موضوع سر و سامان دهد، زیرا با ادامه داشتن این روال هیچ حرکتی به سرانجام نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه بر خلاف آنچه که مسؤولان قبلی ادعا و اظهار می‌کنند در حال حاضر شهرداری اصفهان نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان بدهکار است و شاید پس از قید در صورت جلسات بیش از این نیز عدد بدهی‌ها افزایش پیدا کند، گفت: در دوره قبلی شورا در مراسم معارفه شهردار وقت، رئیس شورای وقت بدهی شهرداری را ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و در زمان دیگری این عدد ‌هزار میلیارد تومان و در تاریخ دیگری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شد، رسانه‌ها نسبت به این موضوع ورود جدی داشته باشند که بخش عمده روشنگری در این مورد به عهده رسانه‌ها است تا معلوم شود وضعیت شهرداری اصفهان در این شرایط به چه شکلی است.

قربانی با انتقاد از افتتاح طرح‌های ناتمام و ناقص در دوره قبلی مدیریت شهری، ادامه داد: عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که صندلی‌های سالن اجلاس سران پس از یک بار استفاده از بین رفته است، اینها باید پاسخگو باشند، از سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی دیگر تقاضا داریم این موضوع به دقت بررسی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: اداره گران شهر و پروژه‌هایی مانند احداث مسیرهای دوچرخه موجب نارضایتی شده و کسبه، مردم و حتی استفاده‌کنندگان از آن نسبت به این مسیرها معترض هستند، از طرفی قرار بود ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شود که تنها ۱۵۲ کیلومتر آن هم با ایرادات بسیار احداث شده است.

وی تأکید کرد: از شهردار انتظار داریم هرچه سریع‌تر برای انجام خواسته‌های مردم آماده شده و درگیر مقدمات نشویم و به عبارتی توقع مردم و رهبر معظم انقلاب از ما کار کردن است، بنابراین از شهردار اصفهان انتظاراتی داریم که امید داریم نسبت به اینها اهتمام جدی داشته باشد.

قربانی تصریح کرد: توسعه باید به دل محلات برود و سطح خیابان‌ها و درون محلات متفاوت نباشد، جسارت و جرأت در اجرای طرح‌های نرم‌افزاری باید از اولویت‌ها باشد و طرح جامع شهر اصفهان که آینده شهر را روشن می‌کند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در برخی از مناطق کم‌برخوردار اگر حتی تمام بودجه شهر اصفهان صرف شود بازهم کم است، ادامه داد: باید طرح‌های محرک توسعه با مشارکت بخش خصوصی برای بهبود مناطق حاشیه‌ای در دستورکار باشد تا عقب‌افتادگی این مناطق برطرف شود البته به نحوی که منافع بخش خصوصی زیر سؤال نرود.

وی در ادامه عنوان کرد: اصفهان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده ثبت شده دارد در حالی که بافت فرسوده این کلانشهر قطعاً بیش از این مقدار است، مساحت این بافت در اصفهان از مساحت برخی از کشورهای کوچک بیشتر می‌شود بنابراین نوسازی باید در این مناطق هرچه زودتر اتفاق بیفتد و فرسودگی از شهر اصفهان رخت بربندد.

قربانی با تأکید بر لزوم بازنگری در وضعیت مرزی برخی از مناطق در راستای کاهش هزینه‌های شهرداری، گفت: مردم از ما شهری مرتب و منظم را انتظار دارند و باید این ویژگی‌ها بار دیگر به اصفهان بازگردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار