کد خبر: 1064977
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
برای طرح‌ها و پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی کشور نمی‌توان پایانی متصور شد. در هر نقطه از کشور که منطقه کم‌برخورداری وجود دارد حتماً رد پایی از جهادگران بسیجی نیز به چشم می‌خورد که برای رفع مشکلات و معضلات کمر همت بسته و اردویی تشکیل داده‌اند.
محمد‌رضا هادیلو

برای طرح‌ها و پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی کشور نمی‌توان پایانی متصور شد. در هر نقطه از کشور که منطقه کم‌برخورداری وجود دارد حتماً رد پایی از جهادگران بسیجی نیز به چشم می‌خورد که برای رفع مشکلات و معضلات کمر همت بسته و اردویی تشکیل داده‌اند. بر همین اساس و در ادامه پروژه‌های محرومیت‌زدایی و مقابله با تنش آبی در مناطق مختلف کشور و بخصوص استان‌های کم‌آب، چند روز پیش و با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور، پروژه آبرسانی به طول ۲ کیلومتر برای روستای آلبوصیاد دشت آزادگان در استان خوزستان افتتاح شد، اما موضوع قابل ذکر اینکه این پروژه به نمایندگی از ۱۲ پروژه بزرگ محرومیت‌زدایی و آبرسانی دیگر در خوزستان افتتاح شد و تاکنون ۹۴ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به ۲۵ روستای این استان انجام گرفته است.

وقتی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در آیین افتتاح پروژه آبرسانی روستا‌های دشت آزادگان حاضر شد، با بیان اینکه این سازمان در کمک به دولت در رفع مشکلات و معضلات به ویژه انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی، طرحی را تحت عنوان «طرح کلان محرومیت‌زدایی مردم‌پایه» تعریف کرده است، گفت: «این طرح در روستا‌ها و محلات حاشیه شهر در حال انجام است که در روستا‌ها اولویت اول تأمین آب شرب و کشاورزی است.»
سردار محمد زهرایی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها مثل خوزستان درگیری بیشتری در موضوع تنش آبی دارند، ادامه داد: «دلاورمردان خوزستانی که در هشت سال دفاع مقدس پای انقلاب و نظام ایستاده بودند حالا دچار تنش آبی شده‌اند و وظیفه تک‌تک مسئولان است که به این موضوع رسیدگی کنند. بسیج سازندگی هم با کمک شرکت‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی این کار به صورت امتداد در مسیر حرکت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی است. ما اعلام کرده‌ایم هرگز موازی دستگاه‌ها و رقیب آن‌ها نیستیم، بلکه با عنوان کمک‌کننده برای سرعت‌بخشی به محرومیت‌زدایی حضور داریم.»
وی با تأکید بر اینکه، در خوزستان برای رفع مشکلات، بیشتر توافقات انجام شده با بسیج سازندگی بوده و بخشی از پروژه آبرسانی به روستا‌ها را نیز این سازمان تحویل گرفته و در حال انجام آنهاست، گفت: «چندی پیش و با حضور رئیس جمهور پروژه جفیر افتتاح شد و حالا در افتتاحیه پروژه آبرسانی به روستای آلبوصیاد قرار داریم. هرچند این پروژه بخش کوچکی از نیاز مردم را مرتفع می‌کند، ولی وظیفه ما این است که برای رسیدن آب شرب و سالم به مردم خوزستان تلاش بیشتری کنیم.»
رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه مردم خونگرم و انقلابی خوزستان با وجود همه مشکلات همیشه پای نظام و انقلاب خود هستند و اعتماد دارند، لذا ما هم باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم، اظهار کرد: «باید با دو نگاه کنار هم قرار بگیریم؛ یکی همگرایی و هم‌افزایی بین بسیج سازندگی و دستگاه‌های اجرایی و دوم حضور مؤثر مردم، مشارکت آن‌ها و گروه‌های جهادی در رفع این مشکلات. وقتی این دو مورد در کنار هم قرار بگیرند همه ما شاهد یک کار جهشی برای رسیدن آب شرب به دست مردم خوزستان خواهیم بود و می‌توانیم به حداقل تنش آبی برسیم که در این صورت امید و نشاط به مردم هدیه داده می‌شود.»
افتتاح ۱۲ پروژه بزرگ محرومیت‌زدایی
در روز‌هایی که خوزستانی‌ها دچار تنش آبی شده و بالاجبار آب مورد نیازشان با تانکر و دیگر روش‌های سنتی تأمین می‌شد، بسیج وارد عمل شده و پروژه‌ای برای آبرسانی به روستای آلبوصیاد را در دستور کار قرار داد. کاری که به گفته فرمانده سپاه دشت آزادگان برای تجهیز کارگاه آن به صورت جهادی و با توان و اراده در سطح شهرستان همه پیش آمده و اعتبارات و بودجه را آماده کردند تا این پروژه در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
سرهنگ پاسدار فیصل طرفی با بیان اینکه ۲ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی از ورودی شریعتی روستای آلبوصیاد مسیر الله‌اکبر شهرستان دشت آزادگان توسط گروه جهادی این منطقه انجام شده است، گفت: «هزینه انجام شده برای لوله‌گذاری و آبرسانی ۲ میلیارد ریال بود که با همکاری قرارگاه حضرت عباس، بسیج سازندگی سپاه دشت آزادگان و آبفای شهرستان تأمین شد.»
وی ادامه داد: «از همه فرماندهان پایگاه‌ها، حوزه‌ها و بسیجیان جهادی که در گرمای طاقت‌فرسا در اوج فشار و بالا بودن انتظارات با دست خالی به کاری دل سپردند که در نهایت باعث شادی مردم دشت آزادگان شد، تقدیر می‌کنیم.
روحیه جهادی بسیجیان و تمام خادمان نظام از خونگرمی مردم خوب خوزستان نشئت می‌گیرد و وظیفه ماست که خودمان را با لباس بسیجی و جهادی بدون منت وقف مردم کنیم.»
فرمانده سپاه دشت آزادگان با اشاره به اینکه بحث خط اصلی آبرسانی حل و تنش آبی برطرف شده و با آوردن پمپ فشار قوی و اورهال کردن تأسیسات باعث کاهش مشکلات آبی شدیم، گفت: «در بحث خطوط لوله‌گذاری برای آبرسانی به سه روستا با بسیج سازندگی قرارداد همکاری دوطرفه منعقد شده و کار‌های مقدماتی و اولیه آن صورت گرفته است.
همچنین با تکمیل و تجهیز تأسیسات آبرسانی در محل تاسیسات شهدای جهاد واقع در روستای صگور فریح محمد در چهار روستای آلبوصیاد، شریعتی، خلف‌حسن و صگور فریح محمد، آبرسانی انجام شده است.»
به گفته سرهنگ طرفی این پروژه به نمایندگی از ۱۲ پروژه عظیم و تأثیرگذار محرومیت‌زدایی و آبرسانی در خوزستان افتتاح شده و تاکنون ۹۴ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به ۲۵ روستای خوزستان انجام گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار