کد خبر: 1064387
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:
مهندس سید مصطفی علوی به مناسبت هفته ایمنی و با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث و ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی، برنامه‌های عملیاتی، آموزشی، کاربردی درسالن اجتماعات این شرکت در جمع اصحاب رسانه به مشروح فعالیتهای انجام شده شرکت گاز استان پرداخت.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ، اظهار داشت تاکنون در استان اصفهان  بیش از300 کیلومتر لوله گاز کشیده شده که حدود 99/5 درصد شهر و روستاها خط لوله گاز رفته است .

وی باتوضیح بر اینکه  تاکنون بیش از یک میلیون و180 هزار علمک گاز نصب شده است بیش از دومیلیون و100 هزار مشتر را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ابراز داشت : تاکنون بیش از 1000 ایستگاه تقلیل فشار گاز حفاظت شده از زنگ در استان انجام شده است.

وی، رعایت دستورالعمل‌های HSE در راستای صیانت از حقوق و سلامت نیروی کار را اصل تعیین کننده در راستای اجرای برنامه‌های استراتژیک شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد و به حساسیت بالای فعالیت‌های امور HSE در پیشگیری از حوادث ناشی از حفاری ،برخورد با علمکها و موارد دیگر اشاره کرد.

علوی، در خصوص تمهیدات شرکت گاز برای فصل سرد با تاکید برشناسایی محدودیت‌های موجود برای تأمین انرژی اذعان نمود: اولویت ما تأمین انرژی بخش خانگی است و یقیناً با همراهی مردم مومن وعزیز استان، گاز صنایع و نیروگاه ها نیز تامین خواهد شد.

وی، برمدیریت مصرف انرژی برق و گاز تأکید کرد و گفت: تنها در این صورت است که می‌توانیم در ۶ ماهه دوم سال، انتقال گازبه صورت پایدار و مستمر را داشته و زمستانی خوب را اپشت سر بگذرانیم.

علوی، افزود: برای این که بتوانیم گازرسانی مستمری در زمستان داشته باشیم، تعمیرات اساسی تمامی شبکه ها و تاسیسات انجام می شود تا دغدغه ای در این خصوص در فصل سرد سال نداشته باشیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون 63 شهرک صنعتی از گاز طبیعی بهره مند شده اند اذعان نمود:مادر بعضی از مناطق سرزد مانند فریدن افت گاز داریم که به وسیله یدک کشها، گاز فشرده را به این مناطق ارسال می کنیم ومرده بلیستی توجه داشته باشند  گاز را بهینه مصرف کنند و از تجهیزات با راندمان بالا استفاده نمایند تا امکان تأمین گاز برای استان و کشور بیش از پیش فراهم شود ودر فصل سرمامحدودیت مصرف گاز نداشته باشیم..

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان باتاکیدخاطر نشان کرد: مصرف بهینه انرژی هم در مورد گازوهم درمورد برق که،ارتباط مستقیم با هم دارند، ازجمله الزاماتی استکه همیاری و همکاری همه مردم را می‌طلبد و تا زمستانی آرام و بدون دغدغه را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود10 سازمان لوله کشی موتور خانه ها را استاندارد و عایق بندی کرده اند به نکات ایمنی وپرت حرارت پرداخت وگفت:  مدیریت مصرف، برنامه‌ریزی مناسب، بهینه کردن سیستم های انرژی و رفع مشکلات موتورخانه هاباید انجام شود تا تأمین پایدار گاز استان را در آستانه ورود به فصل سرما داشته باشیم.

علوی نیز اذعان نمود: امسال نیزبا توجه به افزایش تعداد مصرف کننده گاز طبیعی در سطح استان در صورت عدم مصرف بهینه و منطقی گاز، درفصل سرد پیش رو امکان محدودیت تامین گاز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به صنعتی بودن استان ابراز کرد: مصرف روزانه گاز در صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه وذوب آهن، و نیروگاه ها بالاست وحدود 70درصد گاز استان را مصرف می کنند ومصرف استان به 21 میلیار متر مکعب می رسد و لذا علاوه بر تأمین گاز بخش خانگی که در اولویت می باشد، تامین گاز مورد نیاز و مستمربرای بخش صنعت نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی، با بیان ضرورت توسعه گازرسانی بر اساس برنامه و منابع موجود،افزود: گسترش و رشد صنعتی و کشاورزی نیز باید متناسب با زیر ساخت ها و با پیش بینی تأمین انرژی آنها دنبال شود.

مهندس علوی تصریح کرد: تاکنون 112 شهر بطور 100 درصد و1060 روستای استان بطور 99 درصد از گاز طبیعی استفاده می نمایند.

وی اعلام داشت : مساجد وحوزه های علمیه وتعدای از سازمانها ومشترکین کم مصرف از پرداخت وجه گاز معاف هستند .

در ادامه منصور شیشه فروش مدیریت بحران استان ضمن رعاریت مصرف بهینه گاز تاکنون 106 مدرسه استان استفاده از بخاری را حذف کرده اند وواز سیستم موتورخانه استفاده می شود وبه مرور مابقی مدارس نیز در این دستورالعمل قرار خواهند گرفت.

وی گفت : کارخانه های فولاد مبارکه وذوب آهن ملی هستند وباید سهمیه گاز مصرفی آنان نیز ویژه اختصاص یابد تا استان در مواقع برودت هوا دچار افت گاز نشود.

درپایان این نمشست خبرنگاران از نمایشگاه دائرشده از خسارات بوجود آمده تاسیسات ولوله کشی گاز در حفاریها و.. این شرکت بازدید به عمل آوردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر