کد خبر: 1063922
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: دشمنان در سیاست‌های جدید خود می‌خواهند به واسطه اختلاف‌افکنی بین ایران و همسایگان‌شان به اهداف شوم خود برسند

سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل  در یادواره شهدای منطقه «اندیشه» تبریز، افزود: تاریخ معاصر سرنوشت رهبرانی که به‌ آمریکا و صهیونیسم اعتماد کردند را نشان می‌دهد و این سرنوشت بسیار عبرت‌انگیز است.

وی اظهار کرد: دشمنان با نتیجه نگرفتن از جنگ و تاکتیک نظامی، سراغ جنگ‌های نرم، فرهنگی، قومی و مذهبی رفته‌اند و اگر لحظه‌ای غفلت و کوتاهی بکنیم، خون هزاران شهید و جانباز جنگ هشت ساله را پایمال خواهیم کرد.

وی با اشاره به ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: به واسطه این ایثارگری‌ها در طول جنگ تحمیلی که بعد از جنگ جهانی دوم طولانی‌ترین جنگ تاریخ معاصر به شمار می‌رود، وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیافتاد.

وی ادامه داد: از شگفتی‌ها و ویژگی‌های دیگر دفاع مقدس این بود که در آن جنگ همه کشورها علیه ما بودند و حدود ۴۷ کشور از عراق به صورت مستقیم حمایت کردند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند و مایه عبرت شدند. 

وی با بیان اینکه ایران در یک شرایط کاملا نابرابر وارد جنگ با رژیم بعث صدام شده بود، افزود: به غیر از کشور سوریه و در چند مورد جزئی که لیبی به ما کمک کرد، تقریبا همه دنیا به رژیم عراق کمک مالی و تجهیزاتی می‌دادند اما با همه این اوصاف، این نیروی باور، ایمان، غیرت و شجاعت بود که پیروز شد.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز ادامه داد: اگر تاریخ معاصر کشور را خوب مطالعه کنید، خواهید فهمید که طی ۲۱۰ سال گذشته و در دوران شاهان مختلف، بخشی از خاک کشور در قالب عهدنامه‌های ننگین از کشور جدا شده است اما در انقلاب شکوهمند اسلامی و در هشت سال جنگ ظالمانه علیه کشور ، جوانان عاشورایی چنین اجازه‌ای به دشمن ندادند.

وی اتحاد و همدلی، اطاعت و پیروی از ولی‌فقیه و ایمان را از عناصر اصلی موفقیت ایران در جنگ هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: درست است که در طرف مقابل، دشمن همه امکانات و ابزارهای لازم برای جنگ را داشت ولی هیچ کدام در مقابل اراده و خواست ملت ایران کارساز نشد.

سرهنگ پاسدار پوراسماعیل افزود: در حال حاضر هم دشمن زخم خورده همان آمریکا و همراهانش، برنامه‌های گسترده‌ای را علیه نظام مقدس به راه انداخته‌اند که باید هوشیار باشیم و مثل جوانان دوران جنگ، اجازه تعرض دشمنان به خاک و تمامیت ارضی کشور را ندهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر