کد خبر: 1062556
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به پیروزی‌های کشتی‌گیران رده‌های نوجوانان و جوانان ایران مقابل کشتی‌گیران روس و آمریکا، گفت: برای این که این روند در رده بزرگسالان حفظ شود نباید کشتی‌گیران‌مان را به حال خود رها کنیم.
محمد طلایی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران درباره عملکرد تیمش در مسابقات جهانی نوجوانان اظهار کرد: اواخر فروردین ماه بود که در رامسر مسابقات انتخابی برگزار شد و طبق هماهنگی با محسن کاوه، مدیر تیم‌های ملی، اولین اردوی ما در ساوه تشکیل شد، ۵ یا ۶ روز بعد از تشکیل اردو، مسابقات آسیایی لغو شد و به همین دلیل تمرین را تعطیل کردیم. ما در فاصله انتخابی تیم ملی تا جهانی مجارستان ۴ مرحله اردوی ۱۲ روزه در شهرستان‌ها داشتیم. باید به خاطر حضور تیم ملی بزرگسالان در المپیک که گل سرسبد کشتی است، همکاری می‌کردیم و اردو‌های ما در ارومیه، کرمان و انزلی و سپس تهران برگزار شد و بدون هیچ مسابقه تدارکاتی به جهانی رفتیم.

او ادامه داد: با وجود همه تلاشی که مدیر تیم‌های ملی انجام داد، حتی مسابقه تدارکاتی داخلی هم نداشتیم و خیلی از این بچه‌ها اولین مسابقه بین‌المللی‌شان بود و همین شرایط را سخت می‌کرد، اما ما کادرفنی خیلی خوب و اخلاق مداری داشتیم و همه جوره تلاش کردند تا تا بچه‌ها را به شرایط جهانی برسانند. بعضی وزن‌ها نتوانستند و بعضی توانستند. ما سه طلا در این رقابت‌ها گرفتیم، درحالی که تیم اول هم سه طلا گرفت.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در پاسخ به این سوال که چرا کشتی ایران در رده‌های نوجوانان و جوانان می‌تواند حریفان آمریکا و روس را شکست دهد، اما در بزرگسالان مقابل آن‌ها شکست می‌خورد، گفت: کشتی باید در همه رده‌ها زنجیروار به هم متصل باشد. کشتی‌گیر را نباید رها کرد. کار خوبی است که کشتی‌گیران رده نوجوانان هم به اردوی بزرگسالان دعوت شدند. این یکدلی باید در کشتی پیاده شود، اگر جایی آسیب دیدیم از این نقطه بود که همدیگر را خوب حمایت نکردیم.

وی درباره این که آیا بعد از جهانی نوجوانان با فدراسیون کشتی نشستی برای ادامه همکاری داشته است، تصریح کرد: بعد از جهانی، چون المپیک بود خودم هم انتظاری نداشتم. بعد از المپیک هم حاشیه‌هایی که پیش آمد و عزل و نصبی در کادرفنی ایجاد شد، سه چهار روز پیش تماسی با هم داشتیم، اما جلسه در رابطه با عملکرد نداشتیم که نقاط قوت و ضعف تیم چه بوده است.


طلایی در مورد این که آیا ادامه همکاری اتفاق می‌افتد یا نه؟ افزود: شرایط اردویی پیش از جهانی را به خاطر المپیک قبول کرده بودم، اما آن شرایط اصلا خوب نبود.

قهرمان سال ۱۹۹۷ جهان با بیان این که در کشتی هیچ وقت دنبال اسم و پست نبوده است، گفت: شرایط را باید دید، چطور است. یک زمانی آقای خادم بود و آن اعتماد وجود داشت، یک زمانی هم علیرضا دبیر که قبلا هم تیمی و هم دوره بودیم و همیشه احترام هم را داشتیم. شرایط مهیا باشد آدم خدمت می‌کند. غیر از این هم باشد باز آدم می‌تواند به کشتی خدمت کند.

مربی تیم استقلال در لیگ فصل گذشته در مورد مطالباتی که از این باشگاه داشت، عنوان کرد: مسئولان استقلال از دید خودشان یک سری مسائل داشتند که حق هم داشتند، آدم باید از چند طرف موضوع را تجزیه و تحلیل کند. من در آن وقت بیمار بودم و از اتفاقات خبر نداشتم. دیدم کشتی دارد آسیب می‌بیند و همکاری کردم. با بچه‌ها صحبت کردم، با سرمربی تماس برقرار شد و نشد صحبت کنیم. من هم از همه جا بی خبر از بچه‌ها خواستم کشتی بگیرند. آن مسائل پیش آمد و بعد کمیته انضباطی ورود کرد. استقلال حق بچه‌ها را نخورد، من هنوز پولم را نگرفته ام، اما گفته اند که پرداخت می‌کنند.

طلایی در مورد کادر جدید تیم ملی کشتی آزاد گفت: درستکار از دوستان خیلی خوب ماست، از کشتی هم دور نبوده، در مورد باقی نفرات هم که باعث خوشحالی است مربیان جدید به تیم ملی تزریق شده اند. کشتی بعد از المپیک با کادرفنی جدید و حرف جدید به راهش ادامه می‌دهد. به نظر من همیشه باید یک سیستم باشد، همان سیستم ادامه پیدا کرده و سلیقه‌ها مسیر را کج نکند.

طلایی که میهمان برنامه دایره طلایی بود، درباره اینکه آیا یک روز در کشتی ایران بزرگان زیر یک سقف جمع خواهند شد، تصریح کرد: من هم امیدوارم این روز را بیینم، حیف است غیر از این باشد. چه آدم‌هایی با چه سبک‌هایی داشتیم. امامعلی حبیبی و عبدالله موحد زمانی که دوران طلایی شان بود باید به کشتی اضافه می‌شدند که نشدند و بار چند نسل را منصور برزگر به دوش کشید. شما نگاه کنید در کشتی روسیه و آمریکا همه کنار هم با مدیریت خاصی کار می‌کنند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان رحمان عموزاد را یکی از شجاع‌ترین کشتی گیران دانست و گفت: من مجید ترکان را خیلی دوست دارم، او الگوی فنی من بوده، زمانی که مدیر تیم‌های پایه بود، رحمان عموزاد و امیرحسین زارع را دیده بودم که او از آن‌ها تعریف می‌کرد. عموزاد کشتی گیر جسوری است. حسن یزدانی هم در نوجوانی خیلی جسور بود. این‌ها وقتی چنین روحیه‌ای دارند در اردو‌ها پیشرفت می‌کنند.

طلایی در خصوص کامران قاسمپور نیز ادامه داد: کامران زمان حسن یزدانی به عنوان استعداد به اردوی نوجوانان دعوت شد و بعد در شهرش آسیب دید. در جوانان او و ارشک محبی و مجتی گلیج را داشتیم که هر کدام آن‌ها به مسابقه می‌رفتند قهرمان جهان می‌شدند.
طلایی در خصوص انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش نیز گفت: او چهره‌ای کاملا ورزشی است، ضمن این که ما در قهرمانان کشتی هم چهره‌هایی را داریم که قابلیت و توان وزیر شدن را دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار