کد خبر: 1059806
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
ورزشکاران ایرانی در سومین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو در چهار رشته رقابت کردند که امیر جعفری در وزنه برداری موفق به کسب مدال نقره شد.
سومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نمایندگان ایران روز پرمسابقه‌ای بود. آن‌ها در رشته‌های تیروکمان، دوچرخه‌سواری، بسکتبال با ویلچر و وزنه‌برداری رقابت کردند که امیر جعفری توانست در وزنه برداری اولین مدال المپیک را برای کاروان ایران بدست آورد.

*تیروکمان:
امروز نمایندگان ایران در رشته تیروکمان در بخش تعیین رنکینگ مسابقه دادند که زهرا نعمتی در ماده ریکرو انفرادی با کسب ۶۳۰ امتیاز سوم شد و باید در مرحله بعدی به مصاف اِما رُز از آمریکا برود.


زهرا نعمتی
فرزانه عسگری نیز در مرحله تعیین رنکینگ با کسب ۶۷۷ امتیاز در رده دوازدهم ایستاد و باید در مرحله حذفی به مصاف سانتی الورورا از ایتالیا برود.


فرزانه عسگری
محمدرضا زندی نیز با ۶۴۳ امتیاز و به عنوان ششمی به کار خود در مرحله تعیین رنکینگ پایان داد و او باید در مرحله حذفی به مصاف اندرسون از آفریقای جنوبی برود.


محمدرضا زندی
رمضان بیابانی در تعیین رنکینگ در بخش کامپوند انفرادی با امتیاز ۶۹۹ در رده دوم ایستاد. او باید در مرحله حذفی به مصاف سلیمان سلیمان از عراق برود.


رمضان بیابانی
علی سینا منشازاده در بخش کامپوند انفرادی با امتیاز ۶۹۹ چهارم شد و باید در مرحله حذفی با عمر اچه وریا از مکزیک رقابت کند.


علی سینا منشازاده
غلامرضا رحیمی در بخش ریکرو انفرادی با امتیاز ۶۴۴ عنوان نخست را کسب را کسب کرد. او ضمن راهیابی به مرحله بعد به عنوان برترین تیرانداز رکورد پارالمپیک را در بخش ریکرو مردان را که پیش از این در اختیار ابراهیم رنجبر با امتیاز ۶۳۷ بود را شکست. او اکنون باید در ادامه مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی رقابت کند.


غلامرضا رحیمی

*دوچرخه‌سواری:
مهدی محمدی دوچرخه سوار ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز در ماده پیست تعقیبی انفرادی ۴۰۰۰ متر C ۵ با حریفان خود به رقابت پرداخت او در گروه خودش با زمان ۵ دقیقه و ۹ ثانیه و ۱۵۴ صدم ثانیه در رده دهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.
محمدی در این ماده به کار خود پایان داد او در روز سه شنبه در جاده تایم تریل و روز جمعه در جاده استقامت با حریفانش رقابت خواهد کرد.


مهدی محمدی

*بسکتبال با ویلچر:

ملی پوشان بسکتبال با ویلچر ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های پارالمپیک توکیو به مصاف آمریکا رفتند که این بازی را با نتیجه ۴۱ بر ۶۵ به تیم ملی آمریکا واگذار کردند. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران روز گذشته (پنج‌شنبه) نیز با نتیجه ۳۹ بر ۸۱ مقابل استرالیا شکست خوردند. صعود تیم ملی ایران با این دو باخت به دور بعدی رقابت‌ها سخت شد. تیم بسکتبال با ویلچر ا فردا (شنبه) ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه به‌وقت توکیو به مصاف تیم الجزایر خواهد رفت.



*وزنه‌برداری:
امیر جعفری در رقابت‌های دسته منهای ۶۵ کیلوگرم وزنه برداری پارالمپیک توانست با مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم روی سکوی دوم برود. امیر جعفری در حرکت اول یکضرب ۱۹۵ کیلوگرم را به ثبت رساند. ملی پوش کشورمان در حرکت دوم که ۱۹۶ کیلوگرم بود، دچار خطا شد. وی در حرکت سوم هم نتوانست ۱۹۸ کیلوگرم را ثبت کند.
با این مدال جعفری، نخستین مدال کاروان اعزامی کسب شد. بر مبنای ارزیابی کمیته ملی پارالمپیک، جعفری مدعی مدال برنز بود که با عملکردی بهتر، مدال نقره را به دست آورد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار