کد خبر: 1059543
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

سارق تحت تعقیب که برای فرار از دست پلیس در سوراخ بزرگی که در دیوار اتاق خانه‌اش ایجاد کرده‌بود پنهان می‌شد، سرانجام دستگیر شد.
به گزارش جوان، سرهنگ کارآگاه شهرام سلطانی، سرپرست پایگاه‌ششم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: شامگاه ۲۷‌تیرماه امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تهران تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران کلانتری ۱۲۸‌تهران‌نو در محل حاضر شدند مشخص شد که سرقت در آپارتمانی مسکونی اتفاق افتاده است. شاکی گفت: هنگام سرقت خانه نبودم. یکی از همسایه‌ها زنگ زد و به من خبر داد که در آپارتمانم باز است و احتمالاً دزد به خانه‌ام زده‌است، برای همین خودم را به خانه رساندم و متوجه شدم که مقداری لوازم به ارزش ۱۵۰‌میلیون‌تومان سرقت شده است. بعد از مطرح شدن شکایت و در حالی که تحقیقات در این باره به جریان افتاده بود، مأموران کلانتری هنگام گشت‌زنی به مردی که چند‌گونی حاوی لوازم باارزش همراه داشت مظنون شدند. از آنجا که احتمال می‌رفت این لوازم سرقتی باشد مرد جوان که سعید نام داشت به کلانتری منتقل شد.
سعید وقتی در این باره تحقیق شد گفت که لوازم را از مردی به نام امید به قیمت یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان خریده است. وقتی مشخص شد که امید، همسایه طبقه اول مردی است که ساعتی قبل از خانه‌اش سرقت شده‌بود، شاکی برای بازدید لوازم به اداره پلیس دعوت شد و مقداری از لوازم سرقت شده از خانه‌اش را شناسایی کرد، بنابراین مشخص شد که سرقت از سوی همسایه شاکی رقم خورده‌است، بنابراین امید به عنوان سارق تحت تعقیب قرار گرفت.
پس از آن بود که تلاش مأموران پایگاه‌ششم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ برای بازداشت امید به جریان افتاد، اما مشخص شد که او مدام مخفیگاهش را عوض می‌کند.
بررسی‌ها در این باره نشان داد که امید از مجرمان سابقه‌دار است که بار‌ها به اتهام جرائم مختلف از جمله سرقت، خرید و فروش مواد مخدر بازداشت شده و به زندان افتاده‌است. همچنین مشخص شد که امید به اتهام تخریب، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص و مزاحمت از سوی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه‌۸ تهران تحت تعقیب قرار دارد. همچنین معلوم شد که مأموران پایگاه چهارم پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ چندبار برای بازداشت متهم وارد مخفیگاهش شده‌اند، اما موفق به بازداشت او نشده‌اند.
در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران پلیس آخرین مخفیگاه متهم را در شهرستان رودهن شناسایی کردند. بررسی‌های میدانی نشان داد که متهم خانه‌اش را به دوربین‌های مداربسته مجهز کرده و تردد افراد را با دوربین کنترل می‌کند.
ساعت ۱۴ یازدهم مردادماه، در حالی مأموران پلیس اطمینان داشتند امید در خانه‌اش حضور دارد برای بازداشت وی وارد عمل شدند، اما متوجه شدند که همسر و فرزندش به تنهایی در خانه حضور دارند. از آنجا که مأموران اطمینان داشتند امید از خانه خارج نشده احتمال دادند که باید جایی در خانه پنهان شده‌باشد، بنابراین شروع به جستجو در خانه کردند، اما اثری از او پیدا نکردند. مأموران در جستجوی بیشتر به قاب آینه‌ای که به دیوار نصب شده و با کاغذ دیواری به خوبی استتار شده بود مظنون شده و بعد از برداشتن آن متوجه شدند که پشت قاب سوراخی حفر شده و امید در آنجا پنهان شده‌است که او را بازداشت کردند. مأموران پلیس همچنین در بازرسی از داخل سوراخ یک پلاک نظامی کشف کردند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت از خانه شاکی هم اعتراف کرد و مدعی شد که پلاک نظامی را در بزرگراه یاسینی کشف کرده‌است.
سرهنگ کارآگاه شهرام سلطانی، سرپرست پایگاه ششم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: به دستور بازپرس دادسرای ناحیه‌۱۵ تهران تحقیقات بیشتر از متهم جریان دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار