کد خبر: 1059315
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار باران و وزش باد شدید تا چهارشنبه در برخی استان‌ها نسبت به سیلاب و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی ۸ استان هشدار داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی در غرب اصفهان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

در برخی مناطق استان‌های مازندران، گیلان، ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا سه شنبه این وضعیت در مناطق ذکر شده به صورت خفیف‌تری ادامه دارد و وزش باد در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد.

چهارشنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد و وزش باد شدید در نوار شرقی ادامه خواهد داشت. پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است، ضمن این‌که در نیمه غربی افزایش نسبی دما و در نیمه شرقی وزش باد شدید پدیده غالب است.

توصیف سامانه: رشد ابر‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: گبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۱: ارتفاعات مازندران و تهران، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق هرمزگان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۲: ارتفاعات جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، شرق فارس و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای، احتمال افزایش آب روخانه‌ها، احتمال ریزش سنگ درمحور‌های کوهستانی، وزش تند باد موقت و برخورد صاعقه.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار