کد خبر: 1057734
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

شهریه مدارس غیر‌دولتی دو قسمت است؛ یک شهریه مصوب که برنامه درسی را ارائه می‌دهد و یک شهریه مکمل که برنامه‌های فراتر از دروس عادی را آموزش می‌دهد. به گفته رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اگر به هر دلیلی فوق برنامه‌ای وجود نداشته باید شهریه آن به والدین برگردد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: اینکه آموزش در کل کشور غیرحضوری باشد و مدارس بخواهند حضوری رفتار کنند یا آموزش حضوری باشد و مدارس بخواهند غیرحضوری برگزار کنند، تخلف قلمداد خواهد شد.
شهریار فولادوند در گفتگو با ایلنا، در واکنش به اخذ شهریه کامل از سوی برخی مدارس پیش از شروع سال تحصیلی گفت: ما یک روند برای پیش ثبت‌نام داریم که اولیا می‌توانند برای ثبت نام فرزند خود در مدرسه‌های غیردولتی اقدام کنند.
وی ادامه داد: بنابراین پیش ثبت‌نام برای سال تحصیلی آینده امکان‌پذیر است تا بر اساس همین شهریه ثبت‌نام را انجام دهند. اینکه روند پرداخت بین اولیا و مؤسس چگونه باشد، بستگی به توافق آن‌ها دارد، ولی ما یک روندی را در پیش ثبت‌نام تعریف کردیم به این صورت که تا قبل از آغاز زمان رسمی ثبت‌نام‌ها اگر کسی پیش ثبت‌نام کرده و شهریه پرداخت کرده‌باشد، اما منصرف شود مدرسه باید شهریه را بازگرداند. این یک دستور‌العمل بوده و انجام هرگونه تخلفی قابل پیگیری است. معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بنابراین اگر مدارس، پیش‌ثبت‌نامی بر اساس شهریه سال جاری انجام دهند این را می‌پذیریم، اما اگر بر مبنای شهریه‌هایی که هنوز ما اعلام نکرده‌ایم، از والدین دریافتی داشته باشند و در عین حال این میزان علاوه بر شهریه موجود باشد، یک تخلف است.
وی اشاره کرد: اگر در روابط بین این‌ها تخطی و تخلفی از قواعد صورت گرفته باشد طبیعتاً باید به متولیان امر انعکاس پیدا کند، البته ما کارشناس‌های میدانی خودمان را هم داریم. اگر تخطی نسبت به ضوابط دریافت شهریه صورت گرفته باشد، شاکیان باید از طریق اداره آموزش و پرورش، بخش غیردولتی و سازمان مدارس و تلفن ۴۳۱۷ گزارش دهند. فولادوند در واکنش به اینکه برخی مدارس به والدین گفته‌اند شهریه را بدهید، اما آموزش غیرحضوری است، گفت: اگر آموزش در کشور حضوری باشد، مدرسه حق ندارد آموزش را غیرحضوری کند. بنابراین عملکرد مدارس در حوزه آموزش حضوری یا غیرحضوری تابع شرایط وزارت آموزش و پرورش است. فولادوند در پاسخ به این سؤال که اگر آموزش غیرحضوری شد، آیا مدارس نباید از میزان شهریه بکاهند، گفت: شهریه ما دو قسمت است. ما یک شهریه مصوب داریم که برنامه درس ملی را ارائه می‌دهد و یک شهریه مکمل داریم که برنامه‌های فراتر از درس ملی را آموزش می‌دهند. شهریه فوق برنامه مدارس غیردولتی در صورت اجرا نشدن باید به والدین برگردانده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار