کد خبر: 1057646
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
خوزستان تیم فوتبال فولاد خوزستان با از دست دادن برخی امتیازات در بازی‌های حساس، نتوانست از طریق لیگ برتر به سهمیه آسیایی برسد، هر چند هنوز امیدهایش برای رسیدن به سهمیه از جام حذفی زنده است.
تیم فوتبال فولاد خوزستان در حالی لیگ بیستم را با عنوان ششمی به پایان رساند که این تیم می‌توانست با امتیاز گرفتن در برخی بازی‌های حساس در هفته‌های پایانی و قرار گرفتن در رده چهارم، اندک شانس خود را برای رسیدن به سهمیه آسیایی از طریق لیگ برتر زنده نگه دارد.

به گزارش ایسنا، فولاد که فصل نوزدهم نیز با قرار گرفتن در رده سوم توانست به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند، در لیگ بیستم هم از همین شانس تا روز پایانی لیگ برتر برخوردار بود، اما از دست دادن برخی امتیازات در هفته‌های پایانی، باعث شد که فولادی‌ها دست‌شان از کسب سهمیه کوتاه بماند.

فولاد در هفته بیست و سوم در حالی که انتظار می‌رفت بتواند از بازی با نساجی برنده بیرون بیاید و از رقبایش فاصله بگیرد، با یک گل شکست خورد. این تیم در هفته بیست و چهارم نیز از شانس پیروزی برابر سپاهان در اهواز برخوردار بود که کم‌دقتی بازیکنان و از دست دادن فرصت‌ها، تنها یک امتیاز برای شاگردان نکونام به ارمغان آورد. در حالی که بازهم انتظار می‌رفت که فولاد از بازی هفته بیست و پنجم برابر مس رفسنجان با سه امتیاز از زمین خارج شود، شکست خورد و سه امتیاز طلایی دیگر را از دست داد.

شاگردان نکونام در هفته بیست و هشتم نیز که رقابت برای قرار گرفتن در رده چهارم به اوج خود رسیده بود، به یک تساوی بدهنگام برابر پیکان قناعت کردند. البته شاگردان نکونام حتی در بازی آخر هم می‌توانستند رده چهارم را ازآن خود کنند، اما تساوی بدموقع مقابل پدیده، شانس آسیایی شدن را از تیم اهوازی گرفت و تراکتوری‌ها رده چهارم را ازآن خود کردند.

فولاد در فصل بیستم عملکرد پرفراز و نشیبی در مسابقات مختلف داشت. مقابل حریفانی که انتظار می‌رفت بازی خوبی ارائه دهد، غیرمنتظره ظاهر شد و در برخی بازی‌های سخت نیز بسیار خوب کار کرد. در مجموع نیز عملکرد متغیر این تیم در بازی‌های مختلف سبب شد، به سهمیه آسیایی از طریق لیگ برتر نرسد، اما نکته قابل توجه در فولادِ لیگ بیستم، خط دفاع خوب و شکست ناپذیری آن در بازی‌های خانگی بود؛ فولاد در لیگ بیستم مقابل هیچ حریفی در خانه شکست نخورد و این در نوع خود جالب بود، ضمن اینکه فولادی‌ها با ۱۸ گل خورده، پس از پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص دادند.

البته فولاد که از طریق لیگ نتوانست شانس آسیایی شدن داشته باشد، در جام حذفی امیدهایش زنده است. این تیم باید فردا (چهارشنبه) در اهواز با ملوان دیدار کند. فولاد در صورت برد به فینال می‌رسد و خود را یک گام به سهمیه آسیایی نزدیک‌تر می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار