کد خبر: 1057468
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
در آستانه جلسه دادگاه عالی قدس
در شرایطی که گروه‌های مقاومت فلسطین نسبت به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس هشدار می‌دهند، منابع خبری فلسطین اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی دوباره محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی را مسدود و معترضان فلسطینی را سرکوب کردند.

سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: در شرایطی که گروه‌های مقاومت فلسطین نسبت به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس هشدار می‌دهند، منابع خبری فلسطین اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی دوباره محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی را مسدود و معترضان فلسطینی را سرکوب کردند.

درحالی که قرار است دادگاه عالی قدس درباره نحوه مدیریت محله الشیخ جراح تصمیم‌گیری کند، نظامیان صهیونیست همچنان به تعرضات خود به این محله ادامه می‌دهند. به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، مقامات رژیم صهیونیستی در پی درگیری‌های شنبه شب با فلسطینی‌ها، ورودی محله الشیخ جراح را در قدس اشغالی پیش از جلسه دادگاه عالی این رژیم درباره این منطقه بستند. این خبرگزاری در این باره گزارش داد که نیرو‌های اشغالگر اسرائیل تظاهراتی را در محله الشیخ جراح قدس با ضرب و شتم و پاشیدن آب فاضلاب روی معترضان سرکوب کردند. به گزارش شبکه المیادین، معترضان فلسطینی در راهپیمایی شنبه شب خواهان برداشته شدن محدودیت‌ها در محله الشیخ جراح و لغو کوچ اجباری ساکنان این محله شدند. طبق این گزارش، نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی در امتداد ورودی الشیخ جراح مستقر و مانع از ورود به آن به جز ساکنان آن شدند و به محض شروع تظاهرات علیه تصمیمات تخلیه خانه‌های فلسطینی‌ها این نیرو‌ها تظاهرکنندگان را تعقیب کردند و آن‌ها را مورد ضرب و شتم و فشار قرار دادند. این رسانه در ادامه اعلام کرد که نیرو‌های رژیم صهیونیستی چند شهروند فلسطینی را بازداشت کردند. در همین حال، رسانه‌های فلسطینی چند ویدئو را منتشر کردند که حاکی از سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها با استفاده از مواد شیمیایی است. شاهدان عینی نیز اعلام کردند که اشغالگران به دو خانه در محله مذکور یورش بردند و مانع از پوشش تظاهرات فلسطینی‌ها علیه این اقدام رژیم صهیونیستی شدند. سه ماه پیش تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تخلیه و سپس تخریب منازل فلسطینیان محله الشیخ جراح به خیزش مردمی و پس از آن به جنگ ۱۲ روزه ختم شد که طی آن ۴ هزار راکت و موشک به شهر‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد و در نهایت تل آویو مجبور شد نیرو‌های خود را از این محله تخلیه کند، با این حال محدودیت‌های امنیتی در این محله همچنان پا برجاست. این درحالی است که گروه‌های مقاومت غزه بار‌ها هشدار داده‌اند که اگر رژیم صهیونیستی همچنان به تعرضات خود در قدس و کرانه باختری ادامه دهد، حملات خود را علیه اراضی اشغالی از سر خواهند گرفت. نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل که به تازگی این سمت را برعهده گرفته است، با حملات به قدس، درصدد تحریک فلسطینی‌ها است تا توانایی گروه‌های مقاومت فلسطینی را بسنجد.
حمایت امریکا از تروریسم اسرائیلی
داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که تجهیز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی توسط امریکا، مشارکت در ناامنی منطقه و حمایت از تروریسمی است که تل‌آویو اعمال می‌کند. روزنامه رأی‌الیوم روز یک شنبه به نقل از شهاب گزارش داد، «اسرائیل، رژیمی است که بر اساس خشونت، قتل و تبعیض نژادی شکل گرفته است و امریکا و غرب در این زمینه از این رژیم حمایت کردند.» سخنگوی جهاد اسلامی خاطرنشان کرد‌: «سلاح امریکا، ابزاری است که رژیم صهیونیستی غیرنظامیان و کودکان غزه، کرانه باختری و قدس را به قتل می‌رساند.» شهاب در پایان تأکید کرد، تا زمانی که حمایت تسلیحاتی واشنگتن ادامه داشته باشد، امنیت و ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد. حازم قاسم، سخنگوی حماس هم در واکنش به این موضوع گفت: «این تصمیم امریکا، رژیم اشغالگر را به ادامه تجاوز به ملت و مقدسات ما تشویق می‌کند و بر اقدامات تروریستی این رژیم علیه فلسطینی‌ها و نیز اشغال اراضی آن‌ها می‌افزاید.» وی افزود: «این اقدام همچنین بر تنش‌ها در منطقه و تمرد رژیم صهیونیستی در قبال قوانین و تصمیم‌های بین‌المللی می‌افزاید.» قاسم تأکید کرد: «این حمایت تسلیحاتی، سیاسی و مالی امریکا از رژیم صهیونیستی، امریکا را به شریک تجاوز‌های صهیونیستی علیه ملت فلسطین تبدیل کرده است.» امریکا به‌رغم حمایت ظاهری از راهکار دو دولتی در فلسطین، علناً رژیم صهیونیستی را در مقابل فلسطینی‌ها تقویت می‌کند. امریکا سالانه میلیارد‌ها دلار تسلیحات به اسرائیل می‌فروشد و صهیونیست‌ها از این سلاح‌ها برای کشتار مردم بی‌گناه فلسطین استفاده می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار