کد خبر: 1057437
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
توصیه واعظی به دولت سیزدهم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور مهم‌ترین توصیه خود به دولت آینده را استفاده از تجارب دولتمردان گذشته عنوان کرد.
به گزارش فارس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، روز گذشته در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت دوازدهم و در جمع خبرنگاران گفت: اگر جنگ اقتصادی ادامه پیدا کند مردم باید عملکرد آن دولت را با دولت دوازدهم مقایسه کنند. وی افزود: ما همه تلاشمان را برای توسعه و رفاه وامنیت کشور انجام دادیم، کم فروشی نکردیم. ما نمی‌خواهیم از خودمان تعریف کنیم بلکه ما همه تلاش خود را برای توسعه و رفاه کشور و اینکه بتوانیم خدمت بیشتری به مردم کنیم، انجام دادیم و می‌دهیم.
واعظی اظهار داشت: دشمنان نظام فشار خود را روی دولت می‌گذارند که نتواند به مردم خدمت کند. برخی از رقبای دوران انتخابات ما همان رویه انتخابات را ادامه دادند. ما امیدواریم این روش برای دولت سیزدهم استمرار پیدا نکند، باید یاد بگیریم روزی که رأی مردم شمرده می‌شود، رئیس‌جمهور منتخب رئیس‌جمهور همه مردم ایران باشد و انتقاد‌ها و تخریب‌ها نباید به گونه‌ای که مانع خدمت رسانی دولت می‌شود، ادامه پیدا کند. وی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنند دولت موفق باشد، گفت: موفقیت دولت به نفع مردم و انسجام نظام است و ما امیدواریم در دولت سیزدهم همدلی وجود داشته باشد. باید وزارت خارجه دولت سیزدهم شکل بگیرد و سیاست خارجی آن اعلام شود و پس از آن قضاوت کرد. ما تلاش کردیم در دولت خودمان تحریم برداشته شود. ما تحریم را برای مردم و معیشت آن‌ها مضر می‌دانیم و فکر می‌کنیم باید تحریم برداشته شود.
وی افزود: هدفگذاری آن‌ها فروپاشی نظام بود و بزرگ‌ترین کاری که انجام شد این بود که دولت به همراه مردم و هدایت‌های رهبر انقلاب و همکاری قوای دیگر و نیرو‌های مسلح به کار بزرگی دست زدند که نظام ما مستحکم‌تر از گذشته ماند و هدف‌گذاری‌های اصلی امریکا خنثی شد. رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن توانست گرفتاری‌های اقتصادی برای مردم به وجود بیاورد، افزود: مردم ما استقامت کردند و آنچه اهمیت دارد اینکه مسئولان دولت امریکا از رئیس‌جمهور تا وزرا اعلام کرده‌اند سیاست ترامپ درقبال ایران شکست خورده و به نظر من این مهم‌ترین کار است.
واعظی با اشاره به مشکلات به وجود آمده بر سر تحریم‌ها گفت: در رابطه با کالای اساسی، معیشت مردم و گرانی‌ها خیلی تلاش کردیم و جلسات متعددی گذاشتیم و برنامه‌ریزی کردیم تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند یا گران نشود، اما متأسفانه به دلیل جنگ روانی، جنگ اقتصادی و فشار‌های بین‌المللی و خشکسالی در داخل ایران به آن نرسیدیم. رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که چه توصیه‌ای به دولت آینده دارید؟ گفت: توصیه ما این است که از تجربیات دولت‌های گذشته استفاده کند. استفاده از مشاوره و تجربه صاحبنظران و مسئولان به این معنا نیست که به آن‌ها پست داده شود. دولت آینده باید تلاش کند هرچه سریع‌تر تحریم‌ها برداشته شود تا کشور روابط اقتصادی خارجی و هم روابط داخلی‌اش را براساس وضعیت نرمال انجام دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار