کد خبر: 1057148
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده، تزریق واکسن خود را به تعویق بیاندازند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر مسعود مردانی افزود: افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده و واجد شرایط تزریق واکسن هستند، باید واکسیناسیون خود را ۶ هفته به تعویق بیاندازند.

وی ادامه داد: این امر شامل افرادی که دارای علایم ظاهری هستند نیز می‌شود و نباید واکسن بزنند.

مردانی تصریح کرد: همچنین فردی که یکی از اعضای خانواده او به کرونا ابتلا دارد، باید تست کرونا دهد و در صورت منفی بودن تست، بعد به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: افراد با تست کرونا مثبت اگر واکسن بزنند، اثر واکسن ضعیف‌تر در سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند و آنتی بادی که در اثر ابتلا به کرونا در بدن تولید می‌شود به حداقل می‌رسد.

وی ادامه داد: وقتی فردی مبتلا به کرونا شد، سیستم ایمنی بدن تحریک شده و مشغول ساخت آنتی بادی می‌شود و اگر این بیمار واکسن کرونا بزند سیستم ایمنی بدن مختل خواهد شد و واکسن نیز اثر کمتری دارد.

تا کنون افراد ۶۰ سال به بالا بر اساس فراخوان وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت کرده اند.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (سه شنبه) خواستار واکسیناسیون پنج گروه جدید و هدف شامل رانندگان، زندانیان، معلمان، خبرنگاران و دیابتی‌ها به میمنت عید غدیرخم شد.

تا کنون ۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۳۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۵۵۸ هزار و ۸۰۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۳۸ دُز رسید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
0
موارد کرونایی موجود فاقد علامت چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار